Het is 18 mei 2025 18:23

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Auteur Welke camera tas
 Welke camera tas
BerichtGeplaatst: 15 jan 2012 23:05 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Vrouw lief riep vanavond: je verjaardag komt eraan, weet je al wat? Vind je een camera tas mischien leuk.

Klinkt goed!!!

Iemand tips en uiteraard ervaringen. Ik heb nu een Canon tas. Niets bijzonders. Camera past erin met de lens erop (80-200 met de zonnekap eraf) een 50mm en de kitlens 18-55. Passen en meten. Flitser past er niet meer bij.

Hoor het graag!

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Welke camera tas
BerichtGeplaatst: 15 jan 2012 23:07 
Lid
Fotografie

Oh jee Ray stelt weer een simpele vraag, ik hou mijn hart vast nu :rof

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Welke camera tas
BerichtGeplaatst: 15 jan 2012 23:08 
Lid
Fotografie

duckie weet alles van tassen.

Welke camera tas
BerichtGeplaatst: 16 jan 2012 01:01 
Lid
Fotografie

ik gebruik geen tassen.. alles wat in tassen zit kan ik niet mee shooten. cameravest oid vind ik handiger, de rest hangt over mijn schouder.. :)

Welke camera tas
BerichtGeplaatst: 16 jan 2012 08:45 
Lid
Fotografie

Ik heb een AW rugzak van lowepro :)

Welke camera tas
BerichtGeplaatst: 16 jan 2012 11:31 
Lid
Fotografie

@mendel qwa vraag of de antwoorden die komen ;)

Welke camera tas
BerichtGeplaatst: 16 jan 2012 11:33 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Ik heb er eentje van samsonite :) Bevalt goed tot nu toe.
Heb alleen al wel 2 keer mijn camera er uit geslingerd, maar dat heeft niet zoveel met de tas te maken. :P

Welke camera tas
BerichtGeplaatst: 16 jan 2012 12:53 
Lid
Fotografie

ligt er een beetje aan wil je allemaal persé wil meenemen.
ik ben met mijn spullen naar een aantal zaken geweest, verschillende merken en modellen geprobeert en gekeken af alles wat ik er in wilde hebben ook paste (+ een beetje ruimte extra, je weet maar nooit)
Resultaat; een sling rugzak van case logic (incl bijpassende regenhoes)

Welke camera tas
BerichtGeplaatst: 16 jan 2012 13:10 
Lid
Fotografie

haha, ik ga niet zeggen welke je waarom moet nemen, maar ikzelf heb een slingshot en die bevat goed. Echter "sling" ik nooit,.... maar gebruik 'm als gewone tas/rugzak.

Welke camera tas
BerichtGeplaatst: 16 jan 2012 15:07 
Lid
Fotografie

Wat voor tas? Ik bedoel wat er in past is fijn, maar ikzelf heb idd meerdere tassen waar vrijwel alles in past voor bepaalde doeleinden

Maar waar ik zelf niet aan moet denken, maar welk heel handig voor anderen kan zijn, zijn die Kata rugzakken waar je eventueel een riem van weg steekt en dan de andere riem aan de andere kant vast maakt. Op die manier heb je een rugzak voor langere afstanden of als je veel of zwaar spul hebt en een sling als je er vaak snel bij moet zijn.

Ik zelf zweer bij Lowerpro maar goed dat hoeft niet natuurlijk. :)

Ik heb een schoudertas met lussen waar allerlei lenscases en uitbreidings tassen aan vast gemaakt kunnen worden, en die kan ik dan ook weer gebruiken voor mijn Street and Field draagriemenstel, als ook dat ik op mijn rugzak een heupriem heb met diezelfde lussen. Dat is de reden dat ik voor Lowepro in de pro lijn kies, maar de volgende merken zijn goed:

Lowepro (de moeder aller moderne fototassen en rugzakken ed.)
Tenba (als Thinktank een zeer goed alternatief voor Lowerpro)
Thinktank (zie Tenba en Lowerpro, echter als je voor een van de 3 kiest blijf dan bij dat merk en wissel niet het is ook niet uitwisselbaar)
Kata (Komt uit de video en fotojournalistiek, hebben ook scherfvesten, en kevlar helmen :))
Naneu Pro (Relatief nieuw, niet overal verkrijgbaar erg goed, maar ik zou persoonlijk voor een merk kiezen die overal verkrijgbaar is.)
National Geographic (duur vaakt te klein, maar errug mooi)
Crumpler (uit de koeriers wereld, en het enige merk dat een beetje afwijkt, lekker hip, zeer degelijk en vooral anders, en ongelovelijk sterk. Crumpler tassen kun je aan een haak hangen en er zelf aan hangen, of je spieren of de haak geeft op :) )

En niet in die volgorde.

Iets minder maar zeker niet slecht zijn de merken die meeroeien en graaien van de markt. Echt heeel slecht zijn ze niet meer, want zelfs HAMA doet haar best en is ervan terug gekomen dat rotzooi niet leidt tot meer omzet.

Maar te denken van dan zeker aan Tamrac, Samsonite, Vanguard. En er zijn er natuurlijk nog meer.

HAMA raad ik af. Als je dure spullen koopt en het dan in rotzooi vervoert, dan ben ik klaar met adviezen :)

Dan nog 2 zeker te benoemen merken die apart staan.

Billingham (traditioneel Engels, met mooie maar zeer dure afwerking)
Domke (De moeder alle schouder foto tassen voor menigeen foto journalist uit het analoge tijdperk :) Maar de F2 is een klassieker

Nanuk, Pelican en B+W koffers zijn ook geweldig maar niet de vraag :)

http://cambags.com/

Welke camera tas
BerichtGeplaatst: 16 jan 2012 16:22 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
ik heb voor me canon spullen een canon 10eg tas. deze komt in 3 varianten. de 100eg (kleinste) de 10eg (middel) en de 1eg (groot) dit zijn schouder tassen en ik vind ze ideaal !! alles past erin :)

Welke camera tas
BerichtGeplaatst: 16 jan 2012 16:28 
Lid
Fotografie

Een rugzak is voor mij duidelijk de beste keuze na 35j fotografie, was dat ook mijn keuze 3j geleden.
Die lang mee gaat dus.....zo groot mogelijk want ge koopt regelmatig een lensje bij en....waarvoor dient een rugzak?....toch ook om mee op reis te gaan en voldoende bij te hebben toch :dk

Welke camera tas
BerichtGeplaatst: 16 jan 2012 16:47 
Lid
Fotografie

De beste tip die gegeven kan worden is denk ik: Ga naar een grote winkel met veel tassen! Kamera express in cappelle is daar een heel goed voorbeeld van.

tassen zijn aan wat persoonlijke voorkeuren gebonden..

Er zijn grof 2 modellen, de schoudertas en de rugtas. Voordeel van de schoudertas je kunt overal snel en makkelijk bij, voordeel van de rugtas, je draagt hem op je rug waar je veel meer gewicht kan torsen. Er zijn wat tussen modellen, de slingshot, kun je met 1 band op je rug dragen en kan je naar de zijkant schuiven en dan kun je overal bij. Ik heb zelf een rugtas, de schoudertas is mij iets te klein, en bij een lange dag wandelen etc, gaat een schoudertas mij snel pijn doen aan mijn schouder. Ik kan me voorstellen dat bij een slingshot voor mij dit probleem ook zou gaan gelden, omdat je hem maar aan 1 schouder kan dragen.

Als je daaruit bent dan wordt het tijd om te bepalen wat je er mee gaat doen. Ga je de natuur in dan is waterdicht wel prettig, evt een regenhoes die er over kan. Wil je je statief er aan kunnen hangen, wil je de mogelijkheid hem uit te breiden.. Noem maar op. Welk comfort wil je hebben.

Je gaat nu uit van je huidige apparatuur. Als je verwacht dat het hier bij blijft kun je een tas aanschaffen waar dit in past en klaar ben je. Maar ook met de kleine aankopen als een flitser, een extra zonnekap, een extra batterij, een filter setje etc etc wordt je precies passende tas toch al snel te groot.
Ga je een dagje weg of de natuur in wil je ook je regenjas, extra kleding, wat eten en drinken en wat ander spul mee kunnen nemen, het is dan fijn als dit in je tas past.

Een tas wordt in de meeste gevallen sneller te klein dan te groot, kies dan ook een beetje een grote tas.

Ik heb zelf de lowepro classic AW. Ik heb deze al een paar jaar en heeft al een opvolger gehad. Deze tas is heel ruim, en ook met alle fotovakken vol kan ik er mijn jas in kwijt. Om even in en uit de auto te zetten kan mijn 16 inch breedbeeld laptop er ook precies in. Het grote nadeel aan mijn tas is dat ik mijn statief onder de tas moet hangen, dat gebungel wordt na een paar uur wandelen irritant. Bij de opvolger is er de mogelijkheid hem achterop te plaatsen, dat gaat wel tenkoste van je in en uitpak vrijheid.
Wat ik belangrijk vind aan een tas is dat ik er thuis al mijn foto spul in kan stoppen (op mijn studio na) en dat ik er in het veld voldoende ruimte in heb om mijn spullen te hebben. Omdat mijn tas wat groter is dan de spullen die ik bezit heb ik dus ruimte om wat losse frustels van en naar de studio te vervoeren in die tas.

Er is dus geen goed antwoord vanaf hier op je vraag te stellen. Net als bij camera's ga naar een winkel om te voelen, passen, ruiken en likken aan de tas.

Welke camera tas
BerichtGeplaatst: 16 jan 2012 16:55 
Lid
Fotografie

Nadeel van een grote tas is dat je deze ook maar gaat vullen; dat je dus niet selectief meer bent in wat je mee gaat nemen. Eindresultaat is een loodzware tas waar je aan het eind van de dag zeker de helft van je spullen niet van hebt gebruikt.... en waar je wel die last van je rug van hebt overgehouden :)

Laatst bijgewerkt door Henry op 16 jan 2012 19:56, in totaal 1 keer bewerkt.

Welke camera tas
BerichtGeplaatst: 16 jan 2012 19:09 
Lid
Fotografie

Dat probleem heb ik niet, voordat ik ergens heen, ga haal ik uit de tas wat ik niet nodig ga hebben..

Welke camera tas
BerichtGeplaatst: 16 jan 2012 20:06 
Lid
Fotografie

Let ook op met de grootte. De Lowepro Minitrekker Classic van Niels en de Lowepro Minitrekker AW en de Lowepro Computrekker zijn allemaal ongeveer even groot en voldoen nog aan veel airline regulaties.

Mijn huidige Lowepro Computrekker Plus AW is weer een slag groter en kan geweigerd worden ivm grootte en gewicht.

Ik weet in ieder geval dat die Mini en Computrekkers voldoen aan het formaat van Transavia en KLM. Voordeel is dat je veel mee kunt nemen zonder overgewicht, en je spul heb je bij je en niet in een ruimte onderin het vliegtuig waar het -30 is :) en waar er nogal met je spullen gegooid word.

De Computrekker AW en de Computrekker Plus AW hebben wel een veeeeeeeeel beter draagstel met sternum strap en heupriem die wat anders is dan een snoer om je middel om te voorkomen dat je tas te veel schuift.

En die van mij kun je dus helemaal instellen schouderbanden heupbanden ed. En dan loop ik met gemaak 25Km met 35 of meer kilo achterop en idd ook nog een statief van Manfrotto in Alu achterop, eten, drinken, walkstool en regenkleding.

Maar idd een grote tas kan ook leiden tot vullen omdat het kan.

Wat ik doe is dat het vaak ook de opslag voor thuis is en voor de reis naar en van vakantie bestemmingen. En als ik er dan ben dan haal ik veel eruit en dat doe ik dan in de koffer onder het bed. En ik doel dan op filters laders en andere zaken of in een kluis. En als ik met de auto ben dan gaat de Schoudertas ook mee voor dagtripjes.

Het liefst wil ik nog een Lowepro Rover AWII, omdat je dan en spul en een separaat daypack stuk heb. Maar goed mijn vrouw vermoord me als ik die ook nog koop. Ik heb net een een nieuwe Fjall Raven Helags 30 gekocht voor de komende zomer als we gaan wandelen in Oostenrijk. Dus ik denk dat ik nog opzoek moet naar van die sleeves ter protectie.

Ach dan heb ik weer wat om naar uit te kijken :)

Maar in grote lijnen moet je een model kiezen, dan even aangeven of je veel en vaak gaat lopen of vliegen, en kan ik wat meer doen. Als dat namelijk bekend is, is het van belang iets te kopen wat je ook aanspreekt. Crumpler vind ik persoonlijk nogal kinderachtig en juist te opvallend, Kata een bepaalde SciFi uitstraling hebben en Lowerpro juist een erg technische en dat laatste spreekt mij juist aan :)

Maar kijk zeker eens naar deze Kata.
http://www.kata-bags.com/product_list/8374.85655.83708.0.0/Slings_and_Torso_Packs

Dit zijn dus rug zakken die je tijdelijk kunt ombouwen tot sling en lijkt me erg handig voor een gemiddelde set.

Welke camera tas
BerichtGeplaatst: 16 jan 2012 20:12 
Lid
Fotografie

Ik ga donderdag bij Kamera express eens rond kijken. Zoals Nagtie het omschrijft:
voelen, passen, ruiken en likken aan de tas.
Denk alleen dat ik het likken ff oversla ;)
Thanx voor de vele tips!

Valt mee hé Mendel :rof

Laatst bijgewerkt door Ray op 16 jan 2012 20:12, in totaal 1 keer bewerkt.

Welke camera tas
BerichtGeplaatst: 16 jan 2012 20:12 
Lid
Fotografie

@Ray vragen zijn altijd ongevaarlijk, het zijn de antwoorden waarvoor je moet uitkijken :rof

Welke camera tas
BerichtGeplaatst: 16 jan 2012 20:23 
Lid
Fotografie

:rof

Welke camera tas
BerichtGeplaatst: 16 jan 2012 20:49 
Lid
Fotografie

Want? Op foto's wil je toch ook input waarom dan niet bij de weg ernaar toe :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Ga naar pagina 1, 2  Volgende