Ten eerste ik weet niet dit goed staat, anders verplaats maar.
Hebben jullie wat tips voor me om wilde dieren te fotograferen?
Ik heb nu een nikon D3100 met een lens van 55-300 mm VR.
Wat ik de grootste uitdaging vind is wilde dieren fotograferen. Dan ga ik het bos in, loop uren rond ga ook wel de paden af. (ja mag officieel niet maarja..) Dit doe ik best vaak maar ik heb nog nooit een dier echt goed kunnen vastleggen. Ik zie er niet veel en als ik dan een ree zie heeft hij mij al gezien en zie alleen dat staartje nog.. Gisteren stond er dan wel een ree een tijdje stil, had me wel gezien maar de afstand was nog heel groot en er zaten ook bomen voor.. Wat ik doe is heel rustig lopen en regelmatig stil staan en rond kijken en luisteren.
Ik ga de veluwezoom op en hier zitten schijnbaar alle wilde dieren die er in nederland voorkomen... Nou ik heb nog nooit een vos of das gespot. Herten ook maar enkele keren en de laatste jaren ook niet. Als ik mensen tegen kom dan kan ik me daar echt aan irriteren als ik bezig ben met natuurfotografie omdat dat mijn kansen verkleind.. Kan me er echt over opwinden, ik voel me dan pas goed als ik helemaal niemand zie/tegen kom
Moet ik dan in een hut gaan zitten die al best hoog staan en daar de hele dag zitten en hopen op een wild dier? (de meeste hutten staan ook in rustgebied waar je officieel niet mag komen en ik heb geen zin om betrapt te worden)
Is het een must om te gaan bij zonsondergang of opgang? (ondergang doe ik niet want als ik het even niet terug kan vinden dan wordt het me te snel donker dat vind ik niet fijn)
Heb ik genoeg aan een 300 mm lens?
Brand los natuurfotografen!!