Het is 24 aug 2025 01:08

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Jona heden
 Jona heden
BerichtGeplaatst: 10 feb 2012 17:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Vandaag stond Jona wel "in haar typische pose".....
Nu moogt ge schieten maar liefst met losse flodders :rof
Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Jona heden
BerichtGeplaatst: 10 feb 2012 17:32 
Lid
Fotografie

hahah, zijn ze dol op he die sneeuw !!!
Ze staat er netjes op AJL. Achtergrond had wat meer afwezig mogen zijn, en misschien net wat meer licht in de ogen,... maar het is nu eenmaal geen model he die een klein beetje naar rechts kijkt als je dat vraagt :D :D

Leuke nam ook Jona,... Als de appel, vanwege haar vacht ? (de Jona Gold)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Jona heden
BerichtGeplaatst: 11 feb 2012 09:30 
Lid
Fotografie

Kijk eens hoe heerlijk ze vol sneeuw hangt :dk

Jona heden
BerichtGeplaatst: 11 feb 2012 10:23 
Lid
Fotografie

Die bos komt als wazige zwarte zone over en ik vind de de foto wel goed genoeg om te bewaren, ook doordat ze heerlijk vol sneeuw hangt en de perfecte pose heeft

Sportfotografie is ook zoiets....het moment vangen is veel belangrijker als de achtergrond; zie mijn reacties van een sportfotograaf in zoom.nl van verleden jaar

Het is geen modelfotogrfie hoor die ge voor een achtergrond poseert of.........een paddo die ge in beeld brengt.....sorry hoor, dan moet je toch wat meer naar foto's kijken van beroepsfotografen in vakliteratuur mrs nuke

Jona heden
BerichtGeplaatst: 11 feb 2012 11:21 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
AJL,

Ik heb het gevoel dat je de zaken wat persoonlijk neemt? Dit werd helemaal niet zo bedoeld, denk ik...

Een foto moet als geheel mooi overkomen, vind ik. Soms mag de achtergrond dan eens wat aanweziger, drukker, kleurrijker,... zijn. Als het bijdraagt tot een mooie plaat, vind ik dat best oké.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik meega met mijn voorgangers. Misschien moet ik dan ook maar eens beter gaan kijken naar foto's van beroepsfotografen, maar ik blijf hier bij mijn zelfde standpunt die ik meegaf bij je vorige posts van Jona:

Haar pose is hier oké. Ze kijkt alert de richting uit van iets wat ze heel interessant vindt. Jammer vind ik dat haar kopje idd wat donker uitvalt. Ik zie graag wat meer detail van de blik! ;) Zo krijg je als kijker direct meer "contact" met de hond, als je begrijpt wat ik bedoel?

Wat de achtergrond betreft, blijf ik ook bij mijn idee van je vorige posts. Jij kiest ervoor om toch weer een plaat te posten met diezelfde achtergrond. Dat is je volste recht! Maar het is wel logisch dat mensen, die eerder iets over die achtergrond zeiden, daar nog steeds dezelfde opvatting bij zullen houden... :blush ;)

ps: ik zou toch graag eens een kopstudie van haar zien :jump :jump

Jona heden
BerichtGeplaatst: 11 feb 2012 14:53 
Lid
Fotografie

AJL schreef:

Sportfotografie is ook zoiets....het moment vangen is veel belangrijker als de achtergrond; zie mijn reacties van een sportfotograaf in zoom.nl van verleden jaar

Het is geen modelfotogrfie hoor die ge voor een achtergrond poseert of.........een paddo die ge in beeld brengt.....sorry hoor, dan moet je toch wat meer naar foto's kijken van beroepsfotografen in vakliteratuur mrs nuke

Het is idd geen modelfotografie en daarom moet je van te voren goed bedenken waar je zoal tegenaan kunt lopen. Sportfotografie en actiefotografie is vooruit plannen!
Weet je dus van te voren dat je een niet al te mooie achtergornd gaat hebben om te gebruiken, dan zou je ervoor kunnen kiezen een langere lens mee te nemen welke garant staat voor een mooi bokeh.

ik ben met je eens dat de hond geen model is die 1,2,3 even luistert, maar met wat geduld kun je een hond beter plaatsen en langer op 1 plek laten zitten dan dat je een verspringer moet vragen om even in de lucht te blijven hangen ;)

Met alle respect AJL, ik ben bang dat vele schrik krijgen om te reageren in jou topics,.... Niet omdat ze dat niet willen of omdat ze de foto's niet mooi vinden.
maar omdat wanneer ze in hun ogen Tips of hun mening geven, jij die vaak wegwuift met tegenargumenten.
Je mag natuurlijk best sommige dingen verantwoorden dat is je volste recht, maar je reacties komen vaak zo verontwaardigd/boos over :blush

Sommige Tips en commentaren zijn erg goed bruikbaar bij een volgende keer, en sommige moet je idd gewoon niet te zwaar aan tillen.
maar feit blijft dat je zelf diegene bent die de foto upload om daar commentaar op te krijgen,.. ;)

Ook ik bedoel dit totaal niet verkeerd hoor AJL ;)

Jona heden
BerichtGeplaatst: 11 feb 2012 15:51 
Lid
Fotografie

Als ik niet in discussie ga, krijg ik zo'n reactie :

MrsNuke87 schreef:
wat heeft dat met onze comments te maken
of wou je dat nog eff graag melden ;)

En als ik wel in discussie ga krijg ik nog meer tegen wind.

Laat het maar.....mij stoort de achtergrond niet en ik weet dat ik de hond op het moment moet vangen in deze mooi pose en....ik heb geen 200mm....en geen heuvelland waar de achtergrond mooi egaal kan zijn.

Ik kan jullie mening verdragen, maar ik hoef er niet mee akkoord te gaan toch.
Andere zeggen tioch ook ; smaken verschillen
Of : het bevalt je of het bevalt je niet :dk

Jona heden
BerichtGeplaatst: 11 feb 2012 16:02 
Lid
Fotografie

hahah je doet 't ook nooit goed he ;)

Smaken verschillen zeker AJL, en dat is maar goed ook, gelukkig !

Waar ik op doelde met m'n post is dat er altijd voor ieder argument wel een redelijk tegen argument is te vinden,.. Maar soms moet je dat gewoon voor lief nemen.
Het feit dat jij de foto plaatst geeft voor mij al voldoende aan dat jij 'm mooi vindt ;)
Ik hou daar altijd of zoveel mogelijk ook rekening mee in mijn posts,... ik wil tenslotte iets wat iemand anders mooi vindt zeker niet totaal af gaan kraken. maw je doet (ik althans) als poster dus moeite om te reageren met tips en/of meningen zonder de ander daarmee in zijn/haar trots aan te tasten en zonder de foto de grond in te boren.

Ik ben bang dat je mijn en wss MrsNuke onze eerste posten misschien wel nét ff verkeerd opvat. ik kan alleen voor mijzelf spreken, maar ik vind de foto ansich gewoon een mooie foto.
Het feit dat ik kritiek lever is omdat ik denk dat jij dat graag hebt, omdat je hem hier ter beoordeling plaatst.
Let op !! Aan bijna alle foto's van wie dan ook zijn achteraf altijd wel puntjes voor verbetering te vinden. Echter dit betekend niet dat de foto niet mooi/goed is ;)

Jona heden
BerichtGeplaatst: 11 feb 2012 17:16 
Lid
Fotografie

Dank u Martin....met uw antwoord kan ik leven. ik verdraag dat je dat mild opvat en niet zo hardnekkig reageert.

Ik heb hier al betere foto's van honden gezien, zeker in een studio....Wolves onder andere speelt dat klaar....maar dat is ook een spealiste met goed gerief.

Al te vaak vergeten hier sommigen dat ge niet het geschikte materiaal hebt om een topfoto te maken. Mijn hond jona is te zenuwachtig om binnenhuis te fotograferen, dus tracht ik dat in de vrije natuur zo goed mogelijk.
Ik vind het niet top maar aanvaardbaar gelijk ik hem hier "spontaan" in beeld heb gekregen.
Ik had de verwachting dat men zou zeggen dat de sneeuwgrens_boomgrens zijn hoofd doorsnijdt....maar daar heb ik nog niks van gehoord.

De bomen zijn niet heel vaag.....dat zie ik ook wel maar ze zijn al redelijk vervaagd....ondanks ik met f8 heb gefotografeerd....gelijk uw camera ingesteld staat, zo moet ge bij dit soort "straatfotografie" op reageren.

En dat is de juiste term voor dit soort foto's....het is straatfotografie.....is daarom straatfotografie lelijk?....voor mij niet....in de binnenstad vind ik straatfotografie zelden heel sterk, maar in de natuur...kan het dikwijls meevallen.

Er is nog een verschil tussen straatfotografie en "kiekje"......Deze foto is volgens mij niet bij "kiekjes" te catalogeren.

MrsNuke....ge moogt een mening hebben, maar maar ge moet soms inzien dat jou mening niet de enige juiste is, zeker bij fotografie niet....het blijft een kunstvorm met vrijheden.
Al bij al....ge moet moet dat zien dat ik nu eindelijk de goede pose van de hond in beeld hebt gehad...de zon zit goed en het hoofd....misschien als ik wat tijd heb dat ik het iets verbeter, en daar kan ik je visie wel volgen.
Iedereen moet bijleren.....en gij kunt niet weten hoe slechte foto's ik al 30 jaar maak, en ik kan niet weten hoe een goede foto's jij al 5 jaar maakt.
Dus...til er niet zo zwaar aan ....want ials ik u zeg dat ik deze week een hartinfarktje heb gehad....dan weet ge dat ik vind dat in het leven belangrijker dingen zijn dan dit.
MrsNuke...als ge u blijft ergeren op mij...moet gij weten...ik zal toch geen 50 jaar meer hier op het forum zijn.

Jona heden
BerichtGeplaatst: 11 feb 2012 18:24 
Lid
Fotografie

Citaat:
want ials ik u zeg dat ik deze week een hartinfarktje heb gehad....dan weet ge dat ik vind dat in het leven belangrijker dingen zijn dan dit.
MrsNuke...als ge u blijft ergeren op mij...moet gij weten...ik zal toch geen 50 jaar meer hier op het forum zijn.

Whoops, dan ga je anders tegen dingen aan kijken he ;)

Ikzelf ben nu 2 jaar (afkloppen!!) van alles af,... 5x een pericarditis (ontsteking hartzakje) door te lang met de eerste pericarditis door te lopen 1x een myocarditis (beschadiging buitenwand),... en 1x een licht infarct + gedotterd ,..
lekker rijtje he,.... nadeel is dat ik afgelopen december net 31 ben geworden ;)

Wat ik wil zeggen AJL, ikzelf ben ook totaal anders gaan leven,... waar ik vroeger veel spaarde voor "later" geef ik nu veeeel meer uit, ik leef niet als een dolle door alles maar uit te geven, maar heb wel donders goed in mijn achterhoofd dat alles zo ten einde kan zijn.

Echter,.... Je moet zeker niet bij de pakken neer gaan zitten !! Kop op, ook met stents en omleidingen zijn mensen oud geworden dus waarom jij niet ;)

Los van dat alles heeft MrsNuke ook wel weer gelijk dat dat natuurlijk niet bekend was, en dat zoiets ook indien wel bekend niet je mening over een bepaald beeld kan en/of mag beïnvloeden ;)

Sterkte, en je komt er bovenop hoor ,... ik ben er ook nog steeds,.. onkruid vergaat niet he :rof

Jona heden
BerichtGeplaatst: 13 feb 2012 02:48 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Hé Armand, dat is schrikken! Nu alles weer goed met je? Over 50 jaar zal je waarschijnlijk niet meer hier op het forum zijn, dan zou je wel heel oud zijn, maar ik hoop dat de komende jaren toch wel in goede gezondheid aanwezig blijft!!! :kiss

@ Martin: jouw verhaal klinkt ook niet best. Was het aan lezen en begon mijzelf al wat dom te vinden, want ik dacht altijd dat je wat jonger was dan dat ik ben. Tot ik bij het stukje aankwam waar je schrijft dat je pas 31 jaar bent (idd 7 jaar jonger dan dat ik ben). Dat is toch ook geen leeftijd waar je dit soort problemen bij verwacht. :shock

Nu over de foto:

Allereerst ik blijf Jona een prachtige hond vinden! De achtergrond vind ook ik teveel aanwezig en daardoor springt Jona er niet zoveel uit als dat zou mogen. Ik denk dat je beter van te voren je diafragma op F5.6 kunt instellen wanneer je haar gaat fotograferen. De sneeuw is zeker een plus bij de foto en de alerte houding die vrij typerend is voor dit genre honden maakt de foto helemaal af. Wel staat je horizon vrij scheef wanneer ik naar de bomen kijk (die hellen allemaal naar rechts). Wanneer je de achtergrond wat vervaagt, valt dit wat minder op, maar eigenlijk zou hij wat gedraaid moeten worden.

Ik heb de foto even snel wat extra voor je bewerkt. Wanneer je dit niet wilt, moet je het zeggen, dan haal ik hem gelijk weer weg. Het draaien heb ik niet gedaan, want dan had ik te weinig ruimte bij haar voeten.

Fotografie

Verder is het jammer dat je zover weg woont Armand, anders zou ik Jona wel een keer met een studioachtergrond voor je willen fotograferen. Durf te wedden dat ik haar wel rustig genoeg krijg, dat is mij tot op heden nog altijd gelukt (op één hondje na dat als de dood was voor onweer en de flitsen van de lampen daarmee associeerde). :angel

Mocht je toch een keer zin hebben om naar Alphen te komen met haar, dan ben je meer dan welkom.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp