AJL schreef:
Sportfotografie is ook zoiets....het moment vangen is veel belangrijker als de achtergrond; zie mijn reacties van een sportfotograaf in zoom.nl van verleden jaar
Het is geen modelfotogrfie hoor die ge voor een achtergrond poseert of.........een paddo die ge in beeld brengt.....sorry hoor, dan moet je toch wat meer naar foto's kijken van beroepsfotografen in vakliteratuur mrs nuke
Het is idd geen modelfotografie en daarom moet je van te voren goed bedenken waar je zoal tegenaan kunt lopen. Sportfotografie en actiefotografie is vooruit plannen!
Weet je dus van te voren dat je een niet al te mooie achtergornd gaat hebben om te gebruiken, dan zou je ervoor kunnen kiezen een langere lens mee te nemen welke garant staat voor een mooi bokeh.
ik ben met je eens dat de hond geen model is die 1,2,3 even luistert, maar met wat geduld kun je een hond beter plaatsen en langer op 1 plek laten zitten dan dat je een verspringer moet vragen om even in de lucht te blijven hangen

Met alle respect AJL, ik ben bang dat vele schrik krijgen om te reageren in jou topics,.... Niet omdat ze dat niet willen of omdat ze de foto's niet mooi vinden.
maar omdat wanneer ze in hun ogen Tips of hun mening geven, jij die vaak wegwuift met tegenargumenten.
Je mag natuurlijk best sommige dingen verantwoorden dat is je volste recht, maar je reacties komen vaak zo verontwaardigd/boos over

Sommige Tips en commentaren zijn erg goed bruikbaar bij een volgende keer, en sommige moet je idd gewoon niet te zwaar aan tillen.
maar feit blijft dat je zelf diegene bent die de foto upload om daar commentaar op te krijgen,..

Ook ik bedoel dit totaal niet verkeerd hoor AJL