badeendje schreef:
Qua cropfactor heb ikzelf toch niet mee bezig.Laat staan me ouders.
Zo ver zijn beide nog niet.
Het gaat meer om het gebruik gemak en zicht op de toekomst.
Ik lees wel dat Canon zijn objectieven lichtgevoeliger zijn , maar dat zal toch niet zo veel schelen?
Het is toch (wat al vaker hier beaamd is) een mooie foto komt door degene die de camera vast heeft.
canon objectieven zijn niet lichtgevoeliger.. de meeste lichtsterke zooms gaan tot f/2.8, wil je nog meer lichtsterkte, dan zit je aan snelle primes vast..zowel canon als nikon leveren die..
denk dat het beter is, dat je ouders zelf gaan kijken, en eea gaan uittesten of uitproberen..
samen lenzen delen lijkt leuk, maar wat als je net dat ene objectief nodig hebt, terwijl je ouders er mee op pad zijn?
dat werkt volgens mij niet..
je kiest voor een systeem en beide hebben hun voors en tegens, maar de verschillen zijn miniem.. het meeste canon vs nikon gedoe komt omdat mensen op details gaan zitten, en vergeten vervolgens de hele camera die eromheen gebouwd is.. dus, signaal ruisverhouding, pixeltjes, EVF, focuspunten en weet ik allemaal nog voor handel en wandel er voorbijkomt zijn allemaal details, die voornamelijk op technische sites uit den treure uitgekauwd worden, maar die, voor mij althans, niets toevoegen..
ga naar een goede fotozaak, laat je uitleggen over de camera´s en probeer ze uit.. bij mediamarkt liggen ze mss wel gewoon in het schap, maar veel uitleg zul je daar niet krijgen vrees is..