Ron62 schreef:
De jouwe is ook goed gelukt, Gert!
Heb je geen vluchtfoto's die goed genoeg zijn van deze?
We fotograferen idd. allebei met een 400mm., maar ik heb 'm denk iets later genomen dan Gert[dus waren we iets dichterbij] en ook iets meer gecropt, omdat dat ook makkelijk kon....ik had 'm nog wel meer kunnen croppen.
Hoe zijn die foto's eigenlijk geworden die je met mijn lens gemaakt hebt?
Met jouw lens is goed gelukt geloof ik, moet nog het e.e.a bekijken. Ik heb in ieder geval gemerkt dat de Beercan helemaal aan mijn verwachtingen voldeed, dat is gewoon een toplens.
Mijn Sigma 120-400 kan het toch wel aardig bijsloffen nu ik AF breed gebruik icm burst en de AF op enkelvoudig(zeg maar 'landschapsmodus' = AF-S) Er is nu veel meer scherp als toen ik alleen het middelste punt gebruikte. De HSM van de Sigma houdt het wel bij zonder AF-C. Jouw lens is zeer trefzeker en scherp, ik denk dat door de TC de scherpte ongeveer hetzelfde is dan mijn Sigma, maar die hunt wat meer, maar stelt wel wat sneller scherp. Zonder TC zal jouw lens zeer waarschijnlijk scherper zijn dan die van mij. Het is een heel mooi stukkie glas wat je daar hebt, dat is zeker.
In de vlucht mis ik of een stukje vleugel(te hoog) of te laat afgedrukt, te ver weg. belichting was wel aardig, ik moet er nog naar kijken. Ik heb al wel heel veel weggepleurd.
Misschien had ik nog iets kunnen croppen maar ik heb achteraf middels de diagonaalmethode heel bewust gekozen voor deze uitsnede. Ik weet niet hoeveel Mp de A55 heeft, maar ik heb er 14.2. Ik crop niet zo heel veel, dat werkt niet zo goed.