Deva schreef:
Het lijkt mij dat 'de bedoeling' van de meeste foto's is om iets wat je mooi of interessant vindt zo fraai mogelijk vast te leggen. Ik zou eigenlijk niet weten waarom het uitdagender is om een bloem te fotograferen dan een steen in het gras, om maar wat te noemen. Sommige onderwerpen spreken meer mensen aan, ik heb bijvoorbeeld niks met fashion of vliegtuigen maar ik hoor nooit iemand vragen naar de bedoeling van dat soort foto's.
Ik kan me best voorstellen dat je zo'n steen ziet en dat het je fascineert. De foto vind ik wel leuk, vooral door het lage standpunt waardoor de steen oprijst uit het gras. Maar het kan vast veel spannender, misschien met de steen niet zo pal in het midden, of met strijklicht van de late zon, de opkomende zon erachter of een onweerslucht??? Of met hele tere bloemetjes ervoor waardoor je contrast in beeld brengt?
Ik roep maar wat hoor, het is niet dat ik ook maar ergens verstand van heb.
Dank Deva, je weet het inderdaad mooi te verwoorden
Hetgeen denk ik niet goed overkomt, is dat die steen daar in een enorme grasvlakte moederziel alleen 'steen stond te zijn'. Om nou niet zomaar een steen te fotograferen, heb ik geprobeerd creatief te zijn met de positie van waaruit ik de foto heb genomen.
BasCHC schreef:
Ik volg Deva, ga een keertje terug als het zonsondergang is, en doet 't opnieuw

Ik zou graag snel terug gaan, maar ik vrees dat dit pas weer volgend jaar wordt als ik weer naar Frankrijk ga

Maar ik snap wat jullie bedoelen!
Bedankt voor jullie reacties!