__Erik__ schreef:
Hoi Vera,
Heb je een voorbeeld foto wat je wél en een voorbeeld foto van wat je niét wilt?
Waarom wil je mensen van top tot teen op de foto?
Beide focuslengtes heb je nu ook al, dus het is een kleine oefening om met je kitlens te bepalen wat je favoriete lengte zou kunnen zijn

Hoi Erik,
Ik ben even gaan zoeken naar een geschikte voorbeeldfoto van welk effect ik graag zou willen. Zie de foto hieronder.

Bron: breakmystyle.com
Het liefst zou ik dus bij deze foto de achtergrond nog onscherper willen maar dit effect bereik ik al bij lange na niet, dus hier zou ik al heel gelukkig mee zijn.
Effect dat ik met fotograferen min of meer krijg:

Bron: Lookbook.nu (de foto is in zijn geheel vrij onscherp... maar zulke achtergronden krijg ik min of meer of met een matige bokeh..)
Ik weet niet of ik foto's mag plaatsen die niet van mezelf zijn, ik hoop dat het met bronvermelding mag. Ik heb sowieso geen goede voorbeeldfoto van mezelf van wat ik wel wil, (omdat ik dat tot nu toe niet heb kunnen bereiken) en de voor mij mislukte foto's omdat er geen goede bokeh inzit, staan al niet meer op mijn PC, helaas. Hopelijk heb je een beeld van waar ik naartoe wil. Ik wil mensen van top tot teen op de foto zodat ze goed showen wat ze aanhebben. Daar gaat het mij in dit geval om en vandaar ook dat ik graag zou willen dat de achtergrond zo veel mogelijk onscherp wordt en het model goed naar voren komt.