Het is 27 aug 2025 23:27

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Gestopt met voetballen
 Gestopt met voetballen
BerichtGeplaatst: 08 sep 2012 14:11 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
De fotograaf dan.

Een maand of zeven geleden hakte ik de knoop door; het voetbalseizoen 2011/2012 zou mijn laatste worden als free-lance sportfotograaf. Ik fotografeer daarnaast ook nog in loondienst en het was praktisch steeds lastiger te combineren. Daarnaast werden de tarieven weer eens naar beneden bijgesteld en daarmee werd het minder rendabel. Het ging nog wel om iets te verdienen, maar het zou hard werken worden om nog een fatsoenlijke cent over te houden. Ik moest dus kiezen.
Daarnaast vond ik ook dat ik mijn eigen ei niet meer kwijt kon omdat ik altijd foto's voor een ander zat te maken.
Ik wilde meer in de studio en met modellen gaan doen.

Tijd voor verandering dus.
Na het voetbalseizoen, wat tot ergens in Mei liep, al mijn sportspullen verkocht en daarvoor een tweede 5D mk II en wat andere nieuwe spullen zoals een fatsoenlijke flitsset teruggekocht.
Via sites als Facebook e.d. mezelf geintroduceerd als fotograaf en van daar uit voorzichtig begonnen. De bedoeling is, het jaar is nog niet voorbij, om mijn draai te vinden en mijn portfolio een beetje op te kunnen bouwen.

Hieronder een kleine selectie van de afgelopen maanden. Momenteel dus het niveau waar ik op sta.

1
Fotografie
Model: Denise van der Vliet
Visagie: Tina Hulsenbosch

2
Fotografie
Model: Fabienne Vesters
Visagie: Tina van Lent

3
Fotografie
Model: Liv Tellier

4
Fotografie
Model: Kimberly

5
Fotografie
Model: Sanne DV

6
Fotografie
Model: Karina Karel-Coffiel

Fotografie
Model: Tjitske Gratema

Ik merk dat het in ieder geval heel anders is dan sport. Maar wel leuk. Ik kan zelf veel meer sturen en vind het ook veel leuker om samen met een team van model en visagiste een foto te kunnen maken. Hoe meer energie ik erin steek, hoe meer ik er ook uithaal. Helaas blijf ik een idioot drukke agenda houden, maar dat veranderd misschien binnenkort ook wel weer

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Gestopt met voetballen
BerichtGeplaatst: 08 sep 2012 14:36 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Een wel erg gevarieerde serie Jeroen. :)

1. Vind ik niet erg mooi; overstraling, dat geel ziet er vreemd uit, haar hand ook (met dat geel erover), en de uitdrukking kan ik niet zo plaatsen.
2. vind ik mooier. Model staat er scherp op, licht is oke zo vind ik.
3. Is qua scherpte netjes, het licht vind ik met name in haar gezicht niet heel mooi, en loopt het zwart hier en daar dicht. Dat zijn technische zaken, maar er is iets anders wat me nog opvalt hier; de houding van het model is niet echt ten positieve van haar, ze komt fors over zo. Het bovenbeen, het massale van het zwart, ze zit wat ineengezakt (schouder). Een andere houding zou al een stuk helpen hier denk ik. :)
4. Is netjes, maar niet zo mijn ding. Technisch wel netjes volgens mij. :)
5. Vind ik een leuk idee. Wel had ik het gezicht echt goed scherp willen hebben. :)
6. Weet ik niet zo; misschien wat aan de donkere kant. Daardoor kan ik alles niet helemaal goed zien (voorkant jurk, ik mis armen). Wel een leuke setting. :D
7. Komt op deze manier te rommelig op me over; te veel in je scherptedieptegebied, waarbij ik op het model niet details kan onderscheiden (geen idee bijvoorbeeld wat ze over haar schouder heeft). :)

Je bent mooi op weg vind ik! :D

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Gestopt met voetballen
BerichtGeplaatst: 08 sep 2012 15:44 
Lid
Fotografie

Hey leuk! ik zie een paar bekende namen erbij staan :D
Wie weet kom ik je nog wel eens tegen in dit kringetje !
Zal je ff opsporen op FB :D

Qua commentaren ga ik nu "nog" mee met gemini, maar gezien je alle techniek in huis hebt om met de camera te werken zal het slechts een korte tijd gaan duren voordat alle platen toppers worden !! :up

Zondermeer een goede start!!!!

Gestopt met voetballen
BerichtGeplaatst: 08 sep 2012 17:04 
Lid
Fotografie

Dank voor de reacties, Martin ik heb je request geaccepteerd

@Gemini

De overstraling was bewust. Achter het model hangt een groot stuk vitrage wat ingeflitst wordt door een tweetal flitsers. Ik vind het veel intiemer overkomen dan een cleane witte achtergrond.
Misschien een kwestie van smaak

Ben zelf ook wel blij met deze (de hele serie eigenlijk wel)

Klopt, en is inmiddels opgelost. Buiten de achtergrond staat er maar één flitser op het model en dat nog met een realtief kleine octa. De flitsset is inmiddels uitgebreid met ook meer lichtvormers.

Eveneens smaak, smaken verschillen en dat is soms maar goed ook, anders reden we allemaal in dezelfde ato en at heel Nederland op maandag Macaroni

Had op het gezicht inderdaad net iets scherper gekund, ben ik met je eens. Daarnaast had hij ook gewoon een snellere sluitertijd moeten hebben. Foutje op locatie, zet ik niet meer recht. Ik had graag ook geen beweging in de handen gehad

Hij komt wat donker over hier, misschien een actie van de hoster (Photobucket)
De linkerarm zit links achter het lichaam en rechts deels achter de boa. Dit zijn details die ik in de toekomst beter ter plekke in moet schatten. Het is een gebrek aan mijn ervaring. Je bent overigens de eerste die het opvalt.

Ik vind het om zich wel duidelijk, maar 700 pixels is ook weer niet al te groot natuurlijk.
Hier staat een grotere variant, als je het dan nog niet weet.... :D

Maar in ieder geval bedankt voor je commentaren.

---

Wat ik hierboven laat zien is voor mij een ijkpuntje. Het is de positie wat ik tot nu toe gedaan heb.
Ja, ik heb wel met modelfotografie ge-experimenteerd op school en daar net voor, maar daarna heb ik er eigenlijk praktisch niets meer mee gedaan. Het is voor mij eigenlijk allemaal opnieuw mezelf ontdekken, wat het ook zo interessant maakt.
Morgen staat er weer een model in de studio. Mijn eerste naaktshoot bedenk ik me nu eigenlijk :)
Maar dat gaat helemaal goedkomen

Gestopt met voetballen
BerichtGeplaatst: 08 sep 2012 17:29 
Lid
Fotografie

Nog 1 dingetje; jij geeft op foto 3 als reactie allerlei belichtingsddingen, maar ik denk dat je met hetzelfde licht maar met een andere houding van het model, een mooier resultaat had gekregen. Meer een modelsturingskwestie denk ik. :D

Gestopt met voetballen
BerichtGeplaatst: 08 sep 2012 17:34 
Lid
Fotografie

Ik vind haar houding op zich nog niet zo verkeerd hoor. Mag ik erbij zeggen dat ze verre van maatje 40 af zit ;)
De grote zwarte trui maken haar natuurlijk ook niet slanker...

Gestopt met voetballen
BerichtGeplaatst: 08 sep 2012 17:39 
Lid
Fotografie

Ik geef je dit enkel als tips he, bedoel dr niks mee.
Ik zie wel dat ze geen maatje 40 heeft.
Maar om een bovenbeen dan zo te fotograferen, maakt em masaal. En een schouder zo naar voren laten hangen, en een borst zo op deze manier in beeld....dat helpt niet echt. ;)
Rechtop zitten, iets andere hoek, doet wonderen. :D

Gestopt met voetballen
BerichtGeplaatst: 14 sep 2012 23:04 
Lid
Fotografie

Ik heb de serie op de website gezien. Kwa inhoud van de foto's vind ik het een mooie stijl ! Kleuren en contrasten bevallen mij positief. Alleen de belichting komt opvallend onnatuurlijk over.

Gestopt met voetballen
BerichtGeplaatst: 14 sep 2012 23:20 
Lid
Fotografie

Da's interessant Peter, kun je misschien ook de vinger op de zere plek leggen?

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp