Het is 28 aug 2025 07:21

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Nestfotografie is niet toegestaan!

Auteur Witte kwikstaart
 Witte kwikstaart
BerichtGeplaatst: 12 apr 2013 18:02 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Eindelijk zat er eens eentje niet ver weg en bleef ook nog eens rustig.
Enigszins harde licht iets onderdrukt door niet slim te corrigeren en helderheid op enkele plaatsen zeer lokaal wat terug te zetten .

Fotografie

Av ; 1/2500 ; F/5,6 ; iso 250 ; 500mm x 1,4 ; authentieke opname

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Witte kwikstaart
BerichtGeplaatst: 12 apr 2013 18:06 
Lid
Fotografie

Fijne foto, hij staat er goed op. Mooie diagonaal in de compositie. :up

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Witte kwikstaart
BerichtGeplaatst: 12 apr 2013 18:07 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Staat er goed gedetailleerd op met leuke pose.
Ben alleen nooit zo'n voorstander van fotograferen in het zonlicht ;)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Witte kwikstaart
BerichtGeplaatst: 12 apr 2013 18:13 
Lid
Fotografie

Gotchas schreef:
Staat er goed gedetailleerd op met leuke pose.
Ben alleen nooit zo'n voorstander van fotograferen in het zonlicht ;)

Ja, dat heb ik je vaker zien schrijven.
In dit geval vind ik dat toch echt niet van toepassing en is het n.m.m voornamelijk te zien aan de schaduw en omdat ik het zelf vermeld heb. Ik kan dat zeker niet als storend ervaren, maar ja , het is dan ook mijn foto ........ :foto :blush

Witte kwikstaart
BerichtGeplaatst: 12 apr 2013 18:18 
Lid
Fotografie

Dat ben ik toch echt niet met je eens hoor. Ik had eerlijk gezegd je tekst boven de foto niet eens gelezen :blush
Iedereen kan zien dat je deze in het zonlicht hebt geschoten, maar uiteraard is het een kwestie van smaak en is het jou foto :P

Witte kwikstaart
BerichtGeplaatst: 12 apr 2013 19:43 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Mooi close!

Witte kwikstaart
BerichtGeplaatst: 12 apr 2013 20:36 
Lid
Fotografie

Fijne plaat van dit fotogenieke vogeltje :good2

Witte kwikstaart
BerichtGeplaatst: 12 apr 2013 21:38 
Lid
Fotografie

Gotchas schreef:
Dat ben ik toch echt niet met je eens hoor. Ik had eerlijk gezegd je tekst boven de foto niet eens gelezen :blush
Iedereen kan zien dat je deze in het zonlicht hebt geschoten, maar uiteraard is het een kwestie van smaak en is het jou foto :P

Ja, dat is zo, maar moet ik dan bij iedere foto die ik plaats en die op een wat zonnige dag geschoten werd te zien krijgen dat jij dat maar niets vind. Waarom zou een foto die op een zonnige dag werd genomen geen goede foto zijn. Er zijn toch meer criteria die bepalen of een foto goed is? Of zelfs mooi?

Ik kom hier met genoegen en plaats foto's om er van te leren en beter te worden. tevens heb ik al meerdere malen ondervonden dat een foto waarvan ik dacht dat ie veel positieve reacties zou oproepen toch nog aardig wat mankementen vertoonde. Dat zijn prima leermomenten.
Maar deze week plaatste ik diverse foto's die vooral positieve reacties verworven - de beide eendenfoto's met knallende kleuren, heel laag standpunt en zeer scherp bijvoorbeeld en dan kom jij mij iedere keer weer melden dat je niet van foto's houd die op zonnige dagen zijn geschoten.
Ik onderken het harde licht en dat dat niet altijd alles is, maar er zijn meer criteria.

Het zou fijn zijn als je daar - mede gezien je functie hier - wat meer rekening mee houd.

Witte kwikstaart
BerichtGeplaatst: 12 apr 2013 21:46 
Lid
Fotografie

Roquirocks schreef:
Het zou fijn zijn als je daar - mede gezien je functie hier - wat meer rekening mee houd.

Hier kan ik me even niet stil houden; sorry.
Ben moderator geweest op een groot BMW forum, en daar werd zoiets ook al geopperd.
Als moderator zijnde, ben je ook gewoon lid.
En als jij (ook als moderator zijnde) kritiek wilt voeren op een foto, dan moet dat gewoon vrij kunnen.

Anderzijds heeft Roquirocks wel gelijk, dat er soms wel met oogkleppen naar een foto wordt gekeken, en dat er alleen kritiek wordt gegeven naar eigen smaak en niet naar het voldoen aan technische regels.
Maar daar draait het toch ook om? Persoonlijke feedback?

Witte kwikstaart
BerichtGeplaatst: 12 apr 2013 21:56 
Lid
Fotografie

Jammer dat je alleen die drie commentaren die ik over het harde licht hebt gemaakt onthoud.

Maar geen probleem, ik zal er in het vervolg rekening mee houden maar wel 'uit hoofde van mezelf'...

Witte kwikstaart
BerichtGeplaatst: 12 apr 2013 22:40 
Moderator
Fotografie

Ieder heeft z'n eigen mening, zelfs een moderator. :grin2
Ik denk dat een moderator die een reactie geeft op een foto dat eigenlijk doet net als een 'normaal' lid van 't forum en niet als moderator.
De één geeft z'n mening zus en de ander weer zo, maar ik denk niet dat er hier echt mensen zijn die bewust een foto af gaan kraken en zeker Gotchas niet.

Ik vind 't wel een mooie foto, waar je misschien nog wel wat meer uit kunt halen door de bewerking.
Ik heb even wat geprobeerd, waardoor ie misschien iets minder hard overkomt, als je 't niks vindt dan haal ik 'm wel weer weg. ;)

Fotografie

Laatst bijgewerkt door Ron62 op 13 apr 2013 10:17, in totaal 1 keer bewerkt.

Witte kwikstaart
BerichtGeplaatst: 12 apr 2013 22:50 
Lid
Fotografie

Commentaar wbt functie van moderator vind ik in ieder geval niet terecht, moderator is zoals al gezegd net zo goed gewoon lid lijkt me. :)
Vind de update van Ron erg fraai :up

Witte kwikstaart
BerichtGeplaatst: 12 apr 2013 23:17 
Lid
Fotografie

[quote="Ron62"]
Ik vind 't wel een mooie foto, waar je misschien nog wel wat meer uit kunt halen door de bewerking.
Ik heb even wat geprobeerd, waardoor ie misschien iets minder hard overkomt, als je 't niks vindt dan haal ik 'm wel weer weg. ;)

Ik vind hem mooi en inderdaad minder hard.

Het enige nadeel is wat mij betreft dat de kleuren van de witte kwikstaart op mijn bewerking nmm. meer conform de realiteit zijn dan in deze bewerking. En dat heb ik bij bewerking meer voor ogen gehouden.

Witte kwikstaart
BerichtGeplaatst: 13 apr 2013 09:56 
Lid
Fotografie

Voor mij is de moderator gewoon lid en mag ook zijn mening geven. Eerlijk gezegd zijn het bij mij juist de beheerder en moderators van wie ik graag hoor hoe hun mening is. Soms zijn het harde kritieken maar daar leer ik van. En dat Gotchas altijd over het harde licht kritisch is? Ik heb hier toch echt foto's in dit forum gezet die met vol licht op het felst van de dag zijn gemaakt, ik heb niet altijd tijd om maar te wachten tot het licht beter is, en er is geen woord over gezegd door Gotchas dat dan het licht veel te hard is. Maar beoordeeld mijn foto wel met andere woorden die ik zeer waardeer.

Terug naar de foto; hij is wat hard van kleur maar dat is smaakverschil. Verder vindt ik het een mooie foto, mooie compositie. Mooi scherp en de vogel kijkt met de diagonale lijn mee naar boven.

Witte kwikstaart
BerichtGeplaatst: 13 apr 2013 10:17 
Moderator
Fotografie

Roquirocks schreef:
Het enige nadeel is wat mij betreft dat de kleuren van de witte kwikstaart op mijn bewerking nmm. meer conform de realiteit zijn dan in deze bewerking. En dat heb ik bij bewerking meer voor ogen gehouden.

Toch knap dat je na een week nog precies weet hoe de situatie die dag was, ik weet dat meest na een uur al niet meer........Ik kan in de Exif zien dat je de foto hebt bewerkt op 2013-04-12 21:52:22 en dat de foto gemaakt is op 2013-04-05 11:14:39. ;)
Je moet er ook niet vanuit gaan dat je camera exact weergeeft wat jij daar gezien hebt, kwa kleuren en licht.
Lenzen en camera's geven onderling ook andere kleuren en reageren ook anders op bepaalde lichtsituatie's.
Stel dat ik hier naast je had gestaan met mijn Sony A77 en we zouden exact dezelfde instellingen gebruiken en exact dezelfde foto maken, dan zou de foto uit mijn camera er alsnog anders uitzien kwa kleuren en belichting dan de foto uit jouw camera. :)

Witte kwikstaart
BerichtGeplaatst: 13 apr 2013 12:01 
Lid
Fotografie

Ron62 schreef:
Roquirocks schreef:

Toch knap dat je na een week nog precies weet hoe de situatie die dag was, ik weet dat meest na een uur al niet meer........ :)

Wat ik met die opmerking bedoel is dat een witte kwikstaart in het echie nmm. wit en zwart is.
Dat zie ik in mijn bewerking meer terug dan in de jouwe waarvan je zou kunnen zeggen dat een wasje hem weer schoner/meer zwart/wit maakt. :rof
Tenslotte:
in vergelijking met andere opnamen van diezelfde dag is deze juist duidelijk minder hard dan andere foto's.

En nu verder basta. Genoeg discussie waarbij persoonlijke smaak eigenlijk de hoofdrol speelt. En mijn emoties iets te duidelijk naar voren werden gebracht, hetgeen ik reeds met Gotchas kortsloot. :blush

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp