Het is 22 aug 2025 19:15

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Twijfelaar
 Twijfelaar
BerichtGeplaatst: 19 mei 2013 11:34 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
?
Achterkomt de zon op.
Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Twijfelaar
BerichtGeplaatst: 19 mei 2013 11:47 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik vind deze precies iets minder,
de vlinder lijkt niet zo scherp te zijn .
De omgeving is ook beetje druk

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Twijfelaar
BerichtGeplaatst: 19 mei 2013 12:06 
Lid
Fotografie

Op zich mooi beeld, omgeving vind ik juist mooi, die kale foto's vind ik vaak wat statisch overkomen, de vlinder is wel wat donker.

Twijfelaar
BerichtGeplaatst: 19 mei 2013 12:34 
Lid
Fotografie

Opbouw sterk, sfeer in achtergrond schilderachtig met veel sfeer. Vlinder valt voor mij iets weg, heel zacht inflitsen was misschien een devies :)

Twijfelaar
BerichtGeplaatst: 19 mei 2013 12:42 
Lid
Fotografie

ga geheel met mendel mee inflitsen geeft dan vaak een mooier resultaat.

Twijfelaar
BerichtGeplaatst: 19 mei 2013 13:20 
Lid
Fotografie

Ik twijfel ook een beetje. Het licht is wel erg groot aanwezig in de plaat. Ik denk dat ik het streperige effect iets minder mooi vind.

Twijfelaar
BerichtGeplaatst: 19 mei 2013 18:16 
Lid

Het idee erachter is goed maar de uitvoering net niet goed gelukt. verder houd ik wel van dit soort wijdse platen waarbij de achtergrond betrokken wordt.

Twijfelaar
BerichtGeplaatst: 19 mei 2013 19:31 
Lid
Fotografie

Achtergrond werkt absoluut mooi mee, allen valt het vlinder net ietsje te donker uit.
Met de reeds gegeven tip van Mendel moet het de volgende keer helemaal goed komen :)

Twijfelaar
BerichtGeplaatst: 19 mei 2013 21:06 
Lid
Fotografie

Mooie plaat met een lekker sfeertje :upc

Twijfelaar
BerichtGeplaatst: 19 mei 2013 21:56 
Lid
Fotografie

Ik volg Mendel ook ;)

Twijfelaar
BerichtGeplaatst: 19 mei 2013 23:01 
Lid
Fotografie

Ook ik ga mee met Mendel :)

Twijfelaar
BerichtGeplaatst: 20 mei 2013 06:11 
Lid
Fotografie

Dank voor jullie reacties en tips (Mendel.) :up
Ga er de volgende keer eens wat mee proberen (als het weer het nog toelaat). :(

Twijfelaar
BerichtGeplaatst: 20 mei 2013 09:33 
Lid
Fotografie

Ja...is een tegenlichtopname denk ik.....best (bijna) altijd inflitsen; hier is ie wat donker
Ik zou er een filter over zetten nu....(spotlichtfilter)

Twijfelaar
BerichtGeplaatst: 20 mei 2013 09:51 
Lid
Fotografie

Dank AJl voor de tip. :D

Twijfelaar
BerichtGeplaatst: 20 mei 2013 10:21 
Lid
Fotografie

Ik vind dit persoonlijk een van de beste vlinder foto's die ik hier in de afgelopen weken heb zien langskomen.

Ik vind dit nl. een heel goed voorbeeld van creatieve macro fotografie, waarbij verder is gegaan dan het zo ontzettend uitgekauwde beestje-op-een-takje principe dat je in 95% van alle vlinder en libellen (en trouwens ook de vogel) foto's tegenkomt.

Ik vind de foto een heerlijke kleuren combi hebben tussen groen en pastel tinten, met mooie zachte patronen in de achtergrond. Vind het ook heel leuk om te zien dat je het lef hebt gehad om de foto onder een bijzondere hoek te fotograferen, wat de plaat een heel ander perspectief geeft.

De vlinder lijkt toch een beetje ondergesneeuwd te raken in de foto. Dit zit hem denk ik in twee dingen: ten eerste valt de vlinder een tikkie donker uit, ten tweede is wellicht de plaatsing in het beeld niet optimaal.

Dat donkere zou je in ieder geval vrij gemakkellijk met nabewerking (photoshop) kunnen regelen. Inflitsen was wellicht ook een optie geweest, maar lijkt mij persoonlijk toch wat lastiger: flitslicht is al snel te hard vind ik, en daarbij te "wit". Bij een scène als dit, denk ik daarom dat inflitsen de foto er niet mooier op maakt. Je zou evt. ook nog kunnen kijken of je een reflectie schermpje zou kunnen gebruiken, om nog wat extra licht op je voorgrond te krijgen. Dit geeft mooi diffuus licht, en je kan er evt. nog wat subtiele schaduwwerking mee geven door het licht wat meer van opzij te laten komen ipv. plat erop. Daarbij is de kleur temperatuur altijd gelijk aan de rest van de scène.

Qua plaatsing in beeld: de vlinder staat redelijk in de hoek van het beeld, en daarbij loopt de lijn van de bloem waarop hij zit het beeld uit. Stond deze combi veel meer rechts in beeld, dan trekt deze automatisch al veel meer de aandacht als nu.

Kortom, ik vind je foto een beetje een ruwe diamant; niet helemaal optimaal, maar in potentie een bijzonder fraaie plaat. Ik vond het commentaar tot dusver overwegend een wat negatieve klank dragen, en weinig ingaan op de sterke ontwikkeling die er in je foto's zit. Wilde daarom toch even kwijt: wat mij betreft dikke :up voor je lef om echt eens wat anders te proberen, en ga VOORAL zo door! :)

Twijfelaar
BerichtGeplaatst: 20 mei 2013 10:36 
Lid
Fotografie

markleeman schreef:
Ik vind dit persoonlijk een van de beste vlinder foto's die ik hier in de afgelopen weken heb zien langskomen.

Ik vind dit nl. een heel goed voorbeeld van creatieve macro fotografie, waarbij verder is gegaan dan het zo ontzettend uitgekauwde beestje-op-een-takje principe dat je in 95% van alle vlinder en libellen (en trouwens ook de vogel) foto's tegenkomt.

Ik vind de foto een heerlijke kleuren combi hebben tussen groen en pastel tinten, met mooie zachte patronen in de achtergrond. Vind het ook heel leuk om te zien dat je het lef hebt gehad om de foto onder een bijzondere hoek te fotograferen, wat de plaat een heel ander perspectief geeft.

De vlinder lijkt toch een beetje ondergesneeuwd te raken in de foto. Dit zit hem denk ik in twee dingen: ten eerste valt de vlinder een tikkie donker uit, ten tweede is wellicht de plaatsing in het beeld niet optimaal.

Dat donkere zou je in ieder geval vrij gemakkellijk met nabewerking (photoshop) kunnen regelen. Inflitsen was wellicht ook een optie geweest, maar lijkt mij persoonlijk toch wat lastiger: flitslicht is al snel te hard vind ik, en daarbij te "wit". Bij een scène als dit, denk ik daarom dat inflitsen de foto er niet mooier op maakt. Je zou evt. ook nog kunnen kijken of je een reflectie schermpje zou kunnen gebruiken, om nog wat extra licht op je voorgrond te krijgen. Dit geeft mooi diffuus licht, en je kan er evt. nog wat subtiele schaduwwerking mee geven door het licht wat meer van opzij te laten komen ipv. plat erop. Daarbij is de kleur temperatuur altijd gelijk aan de rest van de scène.

Qua plaatsing in beeld: de vlinder staat redelijk in de hoek van het beeld, en daarbij loopt de lijn van de bloem waarop hij zit het beeld uit. Stond deze combi veel meer rechts in beeld, dan trekt deze automatisch al veel meer de aandacht als nu.

Kortom, ik vind je foto een beetje een ruwe diamant; niet helemaal optimaal, maar in potentie een bijzonder fraaie plaat. Ik vond het commentaar tot dusver overwegend een wat negatieve klank dragen, en weinig ingaan op de sterke ontwikkeling die er in je foto's zit. Wilde daarom toch even kwijt: wat mij betreft dikke :up voor je lef om echt eens wat anders te proberen, en ga VOORAL zo door! :)

:blush :blush
Dank je
Het was inderdaad mijn bedoeling er eens wat anders van te maken.
Ik zit veel op andere site,s te kijken(die ik hier niet ga noemen)maar ik zie er ook foto,s van jou, en andere die mij erg prikkelen.
Natuurlijk kan het niet meteen een mooie diamant worden ,maar oefening geeft kunst.
Ik ga gewoon lekker door bedankt voor de tips,en mooie commentaar :blush
Eerlijk gezegt heb ik alles al in de vuilnisbak geflikkert. :blush

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp