Het is 28 jul 2025 19:01

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Voorbereiding
 Voorbereiding
BerichtGeplaatst: 09 jun 2013 13:34 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Voor je de strijd aangaat moeten natuurlijk je spullen in orde zijn.
Voor een keeper houd dat onder andere in dat je handschoenen vochtig moeten zijn.
Kom maar op met de reacties en tips.

1.
Fotografie

2.
Fotografie

3.
Fotografie

Update
Fotografie

4.
Fotografie

Update
Fotografie

Laatst bijgewerkt door Fotosmurf op 09 jun 2013 22:27, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Voorbereiding
BerichtGeplaatst: 09 jun 2013 21:33 
Moderator
Fotografie

Bedankt voor het kijken???

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Voorbereiding
BerichtGeplaatst: 09 jun 2013 21:38 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Ik zie ze nu pas, geduld siert de mens....

Wat mij gelijk opvalt is het gemis van contact met de keeper c.q. je zoon. Ik had graag de voorkant gezien van zijn gezicht. Hij hoeft de fotograaf niet perse aan te kijken maar het achterhoofd verteld mij niets. Ik denk dat je een stukje concentratie had kunnen meenemen.
Verder valt op dat er rare vlekken zichtbaar zijn, in foto 1,2,en 3 zie ik dat op zijn gezicht. Heb jij enig idee hoe dat komt? Crop?
De laatste twee opnames hebben een vreemde kleurzweem over zich. Ik raad je aan dat nog te corrigeren.

Voorbereiding
BerichtGeplaatst: 09 jun 2013 21:51 
Moderator
Fotografie

Dank je Art, en geduld zit bij ergens onderin de tas. :D
Ik vond het zo ook wel wat concentratie uitstralen maar ga wel met je mee wat betreft de concentratie op het gezicht wat nu niet in beeld is. Vaak schiet hij in een kramp als ik voor de zoveelste keer weer voorbij kom met de camera, dus dit leek mij het beste.

Wat betreft de rare vlekken, die waren mij niet opgevallen. Maar op sportfotografie nederland, waar jij ook wel eens komt volgens mij, kreeg ik hetzelfde te horen. Wel op andere foto's maar van hetzelfde weekend. Ik zou niet weten wat het is, heb niets anders gedaan als anders.

Wel heb ik sinds twee weken een nieuwe laptop met een mat scherm, moest ik zo wie zo even aan wennen. Ik zou kunnen denken dat ze te verscherpt zijn maar als ik de foto's bekijk valt dat denk wel mee.

Ik ga er een overnieuw doen vanaf de raw foto.
nr 4 is een cro maar de rest niet echt.

Voorbereiding
BerichtGeplaatst: 09 jun 2013 21:54 
Lid
Fotografie

Ik voel me gek genoeg aangesproken...
Reageren doe ik over alle rubrieken, maar niet bij alle foto's.
Deze serie sprak me niet zo aan, met name omdat je veelal tegen de rug van de speler zit te kijken.

Profiel op dit foto forum
 Voorbereiding
BerichtGeplaatst: 09 jun 2013 21:57 
Lid
Fotografie

Ik denk dat ik wel weet waarom je geen reacties kreeg. Ik denk dat hier nog weinig aan te corrigeren valt, ik weet niet wat er aan de hand is. Óf je camera is kapot, óf je hebt met je mobieltje foto's gemaakt, óf je hebt bewust zo'n effect gecreeerd?
De kwaliteit is echt heel slecht, die vlekken zijn overal te zien niet alleen op het gezicht. Compo vind ik ook niks. leuk om wat foto's te hebben van ?je zoon? maar verder echt niet interessant. Belichting is goed als ik dan toch wat positiefs moet zeggen. :) Dat was even mijn ongezouten mening, next time better!

Voorbereiding
BerichtGeplaatst: 09 jun 2013 21:58 
Lid
Fotografie

Oh je hebt een reactie net voor me geplaatst. Nee het is niet het effect van verscherpen want ze zijn niet eens scherp.. Ik zou maar snel je camera laten nakijken lijkt me echt niet goed..

Voorbereiding
BerichtGeplaatst: 09 jun 2013 22:04 
Lid
Fotografie

Sorry Saskia...ik vind dit niet ongezouten maar ik vind dit iemand de grond instampen! Het komt nogal agressief over wat je schrijft.

Voorbereiding
BerichtGeplaatst: 09 jun 2013 22:05 
Lid
Fotografie

Tja sorry maar ik snap echt niet dat je niet ziet dat hier wat goed mis is... ik zou echt schrikken als ik zulke foto's had gemaakt.. nouja hopelijk is het niks ernstigs met de camera...

Voorbereiding
BerichtGeplaatst: 09 jun 2013 22:51 
Moderator
Fotografie

Zo dat is dan dat, ik ben er klaar voor.

Bjorn, bedankt voor je reactie en die kan ik begrijpen en waarderen.

Art, dank voor je steun.

SASKIA,
Citaat:
k denk dat ik wel weet waarom je geen reacties kreeg. Ik denk dat hier nog weinig aan te corrigeren valt, ik weet niet wat er aan de hand is. Óf je camera is kapot, óf je hebt met je mobieltje foto's gemaakt, óf je hebt bewust zo'n effect gecreeerd?
De kwaliteit is echt heel slecht, die vlekken zijn overal te zien niet alleen op het gezicht. Compo vind ik ook niks. leuk om wat foto's te hebben van ?je zoon? maar verder echt niet interessant. Belichting is goed als ik dan toch wat positiefs moet zeggen. :) Dat was even mijn ongezouten mening, next time better!

vandaag al in een ander topic gezien dat je een beetje gefrustreerd door het leven gaat en dat tact, begrip, nuance, respect niet in je rugzak zit.

Ja de foto's zien er niet goed uit dat zie ik nu ook wel, maar om gelijk te roepen dat je weet waarom ik geen reacties krijg en dat er niks te corrigeren valt en dat ze met een mobieltje gemaakt zijn.
Ik denk dat je mijn mobieltje best eens wilt lenen.

Ik vind het leuk om sportfoto's te maken en ja, zeker van mijn kinderen. Die zullen zo wie zo niet interessant zijn voor jou maar dat hoeft ook niet.

Dit is een forum waar men kan leren van elkaar door te regeren op de foto's, kwaliteit, scherpte, belichting, uitsnede enz. Ik leer hier op dit forum met grote mate en heeft mijn foto's omhoog gehaald en daar ben ik blij om.

Dit was jou ongezouten mening. ik heb liever dat je je ongezouten mening voor je houdt en niet meer reageert op mijn foto's. Ik hou niet zo van mensen zoals jij, die denken altijd maar hun ongezouten mening te moeten geven zonder na te denken of je mensen kwetst.
Je mag een mening hebben maar je hoeft hem niet altijd naar buiten te brengen.

Probeer eens een gesprek te voeren waarom de foto's zo slecht zijn en kom eens met tips waaraan het zou kunnen liggen. Daar hebben we meer aan op een forum in plaats van iemand af te branden die met zijn hobby bezig is en zijn best doet om zijn foto's kwalitatief naar een hoger plan te trekken door te leren van zijn fouten en de tips hier op het forum.

Zo mijn hart is gelucht, sorry als ik je gekwetst heb en ik schaam mij een beetje dat ik me tot jou niveau verlaagt heb.

Voor degene die nog interesse hebben in het probleem van de foto.
Ik denk dat ik het gevonden heb. Update bij foto 4 ziet er volgens mij wel goed uit.
Bij het opslaan voor het web maakte hij er een gif van.
volgens mij is dat het geweest.

Ik hoor wel of jullie het met mij eens zijn, en dan bedoel ik het gedeelte over de foto.

Voorbereiding
BerichtGeplaatst: 09 jun 2013 23:05 
Lid
Fotografie

Volgens mij heb je het probleem gevonden. :upc
In de up-date van foto 4 zie ik geen vreemde spikkeltjes meer.
In de up-date van foto 3 nog wel, maar ik neem aan dat je die al eerder geupdate had?

Ik vind de vierkante compo van de 4e foto overigens net even mooier als de update compo
Als serie vertellen de foto's wel een verhaal, als losse foto's vind ik ze minder interessant ;)
Bij de 2e vind ik het jammer dat je niet dezelfde compo hebt met het flesje in beeld als foto 1

En meer van voren wordt het inderdaad beter denk ik. Maar het is je zoon dus je krijgt vast nog wel eens de kans voor zo'n serie :)

Voorbereiding
BerichtGeplaatst: 09 jun 2013 23:19 
Lid
Fotografie

Ik vind je update er een stuk beter uitzien en ik ben wel erg benieuwd waar 't 'm nu in zat. En ik ga je even een pb sturen anders gaat het een beetje teveel offtopic. :)

Voorbereiding
BerichtGeplaatst: 09 jun 2013 23:23 
Lid
Fotografie

Je update ziet er wel beter uit, maar ik blijf toch nog een soort van (oa)rode pixels zien in de foto's. Heb je met hoge ISO geschoten, want ik kan je Exif niet lezen uit de foto?
Ik ga mee over dat meer contact leuk zou zijn, maar als serie zet je een leuk beeld neer.
PS: waarom moeten de handschoenen nat zijn?

Voorbereiding
BerichtGeplaatst: 09 jun 2013 23:27 
Moderator
Fotografie

Pipanda, 3e had ik inderdaad eerder geüpdatet en gewoon op dezelfde manier vandaar ook weer de puntjes, toen had ik nog niet door dat er een gif gemaakt werd in plaats van een jpeg.
Vierkante compo is zeker mooier.

Ik hoop inderdaad nog wel een paar mooie van die kanjer te maken, gaat wel lukken hoor.

Voorbereiding
BerichtGeplaatst: 09 jun 2013 23:32 
Moderator
Fotografie

Annemiek, iso is 400, f 2.8 en een sluitertijd van 1250.
Foto is binnen in een tent gemaakt.
Waar zie jij nog rode pixels?

De handschoenen moet vochtig zijn, niet te nat, voor een betere grip op de bal en bij droge handschoenen slijt de foamlaag ook veel harder. En dat wil je niet want je wilt niet weten wat die dingen kosten en dat 2 paar per seizoen.

Voorbereiding
BerichtGeplaatst: 09 jun 2013 23:54 
Lid
Fotografie

Om een nog niet geupdate foto te nemen, foto 2 bijvoorbeeld:
In het groen, in het haar, achter het oor, in het schaduwgedeelte wit van de handschoen...

In je update van 4 is het weg, in 3 nog niet. In het groen, in het oranje, achter het oor...

Raar hoor. Hoop dat het inderdaad niets me je camera is, aangezien de foto van je kat het ook heeft, onder hele andere omstandigheden... Succes!

Voorbereiding
BerichtGeplaatst: 09 jun 2013 23:59 
Moderator
Fotografie

Annemiek, heb het tegen Pipanda ook al gezegd.
Als ik mijn foto's op sla voor het web werden er gifjes van gemaakt in plaats jpeg.
Ik ga er maar vanuit dat het dat is geweest want heb net nieuwe handschoenen en een nieuwe laptop gekocht dus de centjes zijn niet meer bij mij. haha.

Voorbereiding
BerichtGeplaatst: 10 jun 2013 00:01 
Moderator
Fotografie

Voor diegene die het gesprek gevolgd hebben tussen mij en Saskia.

Saskia en ik kunnen weer door een deur. :up

Voorbereiding
BerichtGeplaatst: 10 jun 2013 00:03 
Lid
Fotografie

Ja, dat had ik inderdaad gelezen. Hopen dat dit het is, zal voor je duimen :upc

Voorbereiding
BerichtGeplaatst: 10 jun 2013 13:43 
Lid
Fotografie

De beste tip is volgens mij al gegeven: probeer de foto eens van voren te maken. Vraagt wel wat geluk, want ander is de concentratie verdwenen. Aan de andere kant: een foto met een glimlach op het gezicht is ook mooi :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Ga naar pagina 1, 2  Volgende