Het is 23 jul 2025 00:39

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Op de valreep.........
 Op de valreep.........
BerichtGeplaatst: 26 jun 2013 17:53 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Nog net ff voor de vakantie

Vanmorgen ff naar de kasteeltuin geweest in Hemmen, daar deze :foto geschoten van de diverse flora....... :) Als iemand de naam weet van foto 4 en 5 verneem ik die graag..
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.....

foto1 Astrantia 'Hadspenblood'
Fotografie
1/60 f/6.0 iso100 200mm

foto2 Hosta Çarol'
Fotografie
1/1250 f/6.0 iso100 270mm

foto3 Hemerocallis 'Happy returns'
Fotografie
1/500 f/6.0 iso100 270mm

foto4 Naam onbekend....
Fotografie
1/640 f/6.0 iso200 270mm

foto5 Naam onebekend.....
Fotografie
1/800 f/6.0 iso200 270mm

Bedankt voor het kijken......... :rof

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Op de valreep.........
BerichtGeplaatst: 26 jun 2013 18:11 
Lid
Fotografie

Staan er alle scherp op met goede scherpte en scherptediepte.

Alleen de eerste kan mij persoonlijk echt bekoren, mooie opbouw en fijn in gelijkmatige verlichting.

De overige komen voor mij wat minder over, door de donkerte her en der in achtergrond, of de mindere verlichting en schaduwwerking :)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Op de valreep.........
BerichtGeplaatst: 26 jun 2013 18:35 
Lid
Fotografie

Bedankt voor je reactie Mendel..... :)

Op de valreep.........
BerichtGeplaatst: 26 jun 2013 18:46 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Eerste springt er inderdaad bovenuit, toch vind ik het jammer dat hij van onderen zo krap is aangesneden.
Had daar graag iets meer ruimte willen zien. Foto 2, 3 em 5 hebben een iets te drukke achtergrond naar mijn smaak.
De vierde heeft een prima achtergrond maar net weer wat krapte aan de bovenkant van de foto :D

Op de valreep.........
BerichtGeplaatst: 26 jun 2013 19:03 
Lid
Fotografie

Gotchas schreef:
Eerste springt er inderdaad bovenuit, toch vind ik het jammer dat hij van onderen zo krap is aangesneden.
Had daar graag iets meer ruimte willen zien. Foto 2, 3 em 5 hebben een iets te drukke achtergrond naar mijn smaak.
De vierde heeft een prima achtergrond maar net weer wat krapte aan de bovenkant van de foto :D

Bedankt Gotchas voor je reactie, qua achtergrond van de genoemde foto 2 3 en 5 kon ik weinig anders omdat ... Bij foto2 dezelfde plant zich ook rondom bevond, bij foto3 groeide de bloem circa 15 cm boven de grond, met ook daarachter dezelfde planten, bij foto5 heb ik de hoogste top genomen aan de voorzijde met op de achtergrond de rest van de toppen zee.... Voor andere standpunten had ik tussen de planten moeten gaan staan en denk dat dat daar niet de bedoeling is ;)
Bij foto 1 heb ik bewust geknipt aan de onderzijde omdat het mijn inziens anders te druk zou overkomen.... :D

Op de valreep.........
BerichtGeplaatst: 26 jun 2013 21:07 
Lid
Fotografie

Het zeeuws knoopje springt er ook voor mij uit.
Ik ben het met Gotchas eens dat ie wat krap aan de onderkant is.

Op de valreep.........
BerichtGeplaatst: 26 jun 2013 23:03 
Lid
Fotografie

Paula bedankt voor je reactie :)

Op de valreep.........
BerichtGeplaatst: 27 jun 2013 00:26 
Lid
Fotografie

Even een persoonlijke gedachte gang........Wel apart dat de foto' s 48 keer bekeken zijn en dat daarvan 3 personen gereageerd hebben, en hun mening tips advies hebben gegeven......... Betekend dit dat er dan 45 individuen zijn die dan geen mening tips of advies hebben????? Goed niemand is natuurlijk verplicht om te reageren, maar lijkt mijn niks mooiers als je over de kennis beschikt om deze dan ook te delen met elkaar, althans dat is mijn beeld van een forum.......zodat je met iemands mening tips of advies jezelf kunt verbeteren of daar een lering uit kunt halen.......
Maar goed dat ben ik ;)

Bedankt voor het lezen........

Op de valreep.........
BerichtGeplaatst: 27 jun 2013 08:19 
Lid
Fotografie

Wederom, wordt vaker gevraagd namelijk, maar 48 keer 'bekeken' kan zijn 48 bekeken door gasten, en niet door geregistreerde gebruikers van dit forum.
Als je een nieuw topic hebt geplaatst, verschijnt deze bovenin de lijst van nieuwe onderwerpen op de voorpagina, waardoor gasten als eerste op jouw onderwerp zullen klikken, waardoor je aan veel views komt. Werkt precies hetzelfde met de weekfoto, daar wordt als eerste op geklikt door mensen die geen account hier hebben, waardoor die veel bekeken zal zijn.
Of denk je dat mijn weekfoto door 391 verschillende gebruikers die niet hebben gereageerd bekeken zal zijn? Gok van niet... ;)
Overigens wil ik niet beweren dat van die 48 er maar 3 geregistreerd zijn, dat zullen er meer zijn.
Maar reageren is allesbehalve verplicht hier. Alleen wat je zelf al aangeeft, als iemand over de kennis beschikt en zelf foto's plaatst hier, is het leuk om een keer een reactie terug te geven. Dat werkt beide kanten op, da's de kern van een forum. :)

Voor egale achtergronden kun je zo weinig doen. Wel kun je (staat in de macrofotografie tutorial) het plantje op een antenne / stokje zetten. :)

Profiel op dit foto forum
 Op de valreep.........
BerichtGeplaatst: 27 jun 2013 09:06 
Lid
Fotografie

Een fraaie poging hoor :up , maar naar mijn smaak zijn ze nog niet rustig genoeg!
Foto 2 en 4 vind ik wel erg fraai gedaan. Met name foto 2 tav het licht :up
Aangezien deze planten Cultivars zijn(en daar ben ik helemaal niet goed in), kan ik je de namen van 4 en 5 niet geven. Hier zijn ongetwijfeld mensen die dat wel kunnen.

Tav de opmerking van Bas om plantjes op een stokje te plaatsen vind ik dat je daar voorzichtig mee moet zijn. Plantjes horen niet afgeplukt te worden om ze te kunnen fotograferen of ze moeten uit je eigen tuin komen en bv cultivars zijn..........(eigenlijk zelfs dan nog niet......)
Niet iedereen weet het verschil tussen een veelvoorkomende soort en een zeer zeldzame. Ook al komt deze laatste op bepaalde plekken massaal voor................En als heel veel mensen veelvoorkomende soorten massaal gaan plukken, wordt deze uiteindelijk ook weer zeldzaam.... :blink
Op de Kunderberg bv staan 10.000de exemplaren van de grote muggenorchis. En toch zou het zeer onwenselijk(zelfs strafbaar)zijn om een exemplaar af te plukken en op een stokje te plaatsen om er een foto van te kunnen maken.............. :(

Jo ;)

Op de valreep.........
BerichtGeplaatst: 27 jun 2013 09:34 
Lid
Fotografie

Dat klopt, uit natuurlijk aspect moet je dat inderdaad niet doen. Is ook alleen een opmerking wbt egale achtergronden, verder zie ik daar weinig oplossingen voor, aangezien Eric in dit geval niet met een macrolens werkt, en dus geen F2.8 kan halen bijvoorbeeld..

Op de valreep.........
BerichtGeplaatst: 27 jun 2013 12:12 
Lid
Fotografie

Hoi Bas bedankt voor je reactie .............

Wat mijn persoonlijke gedachte gang is, vertel jij ook alleen met je eigen woorden......... Ik heb het namelijk over individuen wat dus gasten als zowel geregistreerde gebruikers kunnen zijn. Ik vertel ook dat niemand verplicht is om te reageren, maar dat het mooi zou zijn dat diegene met hun kennis die te delen zodat je daar een lering uit kunt halen....Wat ik ook begrijp is dat een forum een wisselwerking is qua reactie's, maar stel je voor als iedereen wat zou plaatsen en er word niet gereageerd nou dan is het zo afgelopen met het forum.... Wat betreft je week foto dat ik denk ... Nou nee dat denk jij..... En sorry maar dat is appels met peren vergelijken..... Oftewel als Ajax landskampioen zal worden zal die meer in de publiciteit komen als een NEC die als laatste eindigt.......
Maar goed dit is mijn gedachte gang en jou gedachte gang ;)
V.w.b. De egale achtergrond qua fotografie is mijn duidelijk maar daar moeten dan wel de omstandigheden naar zijn....... Lijkt mijn erg ongepast om in een kasteeltuin ( show tuin ) om daar dan de bloem uit te knippen om zo je egale achtergrond te creëren ;) . Dus dan moet je roeien met de riemen die je hebt...... En dit is dan het geen wat ik er dan van gemaakt heb :)
Ben alsnog wel benieuwd Bas wat jou mening is over de geplaatste foto's

Op de valreep.........
BerichtGeplaatst: 27 jun 2013 12:16 
Lid
Fotografie

Hoi Jo

Bedankt voor je reactie ......... :up
Heb zoveel mogelijk getracht het onderwerp te isoleren, maar daar waren de omstandigheden niet naar... Ja had gekund maar dan moest ik tussen de planten gaan staan wat in mijn ogen daar niet de bedoeling is....... Mocht je nog tips hebben hoe ik het anders had kunnen doen verneem ik die graag :)

Op de valreep.........
BerichtGeplaatst: 27 jun 2013 12:52 
Lid
Fotografie

Wat je altijd moet doen, ter plekke als je iets om te fotograferen op het oog hebt, is goed rondom je te fotograferen onderwerp lopen en kijken vanuit welk standpunt het fraaiste licht en de minste drukte etc. aanwezig is. Dan kun je met je handen ook voorzichtig nog wat wegschuiven, maar niet zodanig dat het knakt.
Heb je geen geschikte situatie probeer dan naar een andere situatie te kijken.
Op den duur krijg je hier oog voor!!!
Dat weet ik wel zeker!!!! :) :) :)
Bij plantjes zal ik zelden een groter diafragmagetal dan 5.6 gebruiken.
Meestal zit ik tussen de 2.8 en de 4.5

Op de valreep.........
BerichtGeplaatst: 27 jun 2013 12:56 
Lid
Fotografie

Neem je tips wederom mee bij het volgende uitje, bedankt voor je reactie Jo :up

Op de valreep.........
BerichtGeplaatst: 27 jun 2013 13:39 
Lid
Fotografie

Eric1971 schreef:
Hoi Bas bedankt voor je reactie .............

Wat mijn persoonlijke gedachte gang is, vertel jij ook alleen met je eigen woorden......... Ik heb het namelijk over individuen wat dus gasten als zowel geregistreerde gebruikers kunnen zijn. Ik vertel ook dat niemand verplicht is om te reageren, maar dat het mooi zou zijn dat diegene met hun kennis die te delen zodat je daar een lering uit kunt halen....Wat ik ook begrijp is dat een forum een wisselwerking is qua reactie's, maar stel je voor als iedereen wat zou plaatsen en er word niet gereageerd nou dan is het zo afgelopen met het forum.... Wat betreft je week foto dat ik denk ... Nou nee dat denk jij..... En sorry maar dat is appels met peren vergelijken..... Oftewel als Ajax landskampioen zal worden zal die meer in de publiciteit komen als een NEC die als laatste eindigt.......
Maar goed dit is mijn gedachte gang en jou gedachte gang ;)
V.w.b. De egale achtergrond qua fotografie is mijn duidelijk maar daar moeten dan wel de omstandigheden naar zijn....... Lijkt mijn erg ongepast om in een kasteeltuin ( show tuin ) om daar dan de bloem uit te knippen om zo je egale achtergrond te creëren ;) . Dus dan moet je roeien met de riemen die je hebt...... En dit is dan het geen wat ik er dan van gemaakt heb :)
Ben alsnog wel benieuwd Bas wat jou mening is over de geplaatste foto's

Wat ik met voorbeeld weekfoto wil zeggen, is dat die ook op voorpagina staat, evenals dit onderwerp wanneer het net geplaatst is. Dus zullen gasten of bijv. op de weekfoto klikken, of op jouw onderwerp, waardoor hij veel bekeken raakt. Dat is het enige dat ik wil zeggen, niet alleen geregistreerde gebruikers hebben mijn weekfoto gezien, welke precies hetzelfde is bij jouw foto's hier. Dat is geen appels met peren vergelijken, gaat om het principe, wat voor foto heeft er niets mee te maken. ;)
Wat je zegt wbt wisselwerking, dat zei ik dus ook. Als iedereen foto's plaatst maar niet reageert, kun je geen enkel forum fatsoenlijk draaiende houden. Maar in dit geval is het best mogelijk dat er niet zoveel geregistreerde gebruikers de foto gezien hebben. Maar evenals jij acht ik dat onwaarschijnlijk. Maar er zijn ook veel 'lezers en kijkers', welke ingelogd zijn maar weinig schrijven, maar veel kijken, onthoud dat ook. :)

Over de foto's:
Compliment wbt scherpteligging, je legt de scherpte constant op het goede punt. Persoonlijk doet de vierde mij het meest, fijne plaat, maar bovenal: rustige paat, fijne compositie en achtergrond.

Op de valreep.........
BerichtGeplaatst: 27 jun 2013 14:46 
Lid
Fotografie

Prima zo Bas :up bedankt voor je reactie v.w.b. De geplaatste foto's :D

Op de valreep.........
BerichtGeplaatst: 27 jun 2013 15:38 
Lid
Fotografie

Voor mij de eerste en de vierde, zowel qua rust en opbouw van de foto's.

Op de valreep.........
BerichtGeplaatst: 27 jun 2013 16:50 
Lid
Fotografie

mprieckaerts schreef:
Voor mij de eerste en de vierde, zowel qua rust en opbouw van de foto's.

Bedankt voor je reactie.... :)

Op de valreep.........
BerichtGeplaatst: 27 jun 2013 21:05 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Gotchas schreef:

je haalt me de woorden uit de mond :D

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Ga naar pagina 1, 2  Volgende