Ik wil toch even wat zeggen over dit forum in het algemeen en uiteraard ook over de foto.
De foto vind ik mooi. Hij is simpel, met een knappe meid en gewoon een leuk portret. Niks mis mee. Dat kwaliteit verloren gaat met verkleinen is logisch, daar kan je niks aan doen. Niet elke foto hoeft toch glamoureus te zijn en in studio's met alle juiste technieken en weet ik veel wat allemaal? Ik vind het een mooie foto en aangenaam om naar te kijken.
En daarbij wil ik dus op dit forum komen. Tuurlijk je bent hier ook om te leren, maar in mijn visie draait fotografie niet altijd om perfectie. So frickin' what als de lamp van voren staat inplaats van misschien aan de zijkant? Ik snap dat niet, misschien omdat ik een beginneling ben, maar kom op zeg. Ondanks dat ik zelf pas één foto heb gepost, kijk ik hier wel veel rond en wat een ongelofelijke negatieve sfeer komt ervan af. Niet alleen op de foto's, maar ook tegen elkaar. Noem me naïef en jong, onwetend of wat dan ook, maar voor mij draait fotografie om creativiteit en doen wat je leuk vind. Zelfs al weet je niet alle technieken of doe je het niet zoals het in de zogenaamde "regeltjes" beschreven staan, think out of the box. Het irriteert mij ontzettend dat heel veel van jullie als een demotiverende vlaag over mensen heen druilen. Zoals hier tussen AJL en Gemini of dan neem ik als voorbeeld de foto "Welcome" van een ander forumlid, die compleet afgebrand werd. Is het voor jullie onmogelijk om eens naar een concept of idee erachter te kijken? Of bijvoorbeeld gewoon naar het plaatje zelf, naar het meisje in deze bijvoorbeeld? Het is een prachtige meid die gezien mag worden. Ik weet zeker dat zij heel blij is met deze foto en dat ze zich wel een beetje trots voelt als ze haarzelf ziet op dit plaatje. Het lijkt wel alsof 90% van dit forum elkaar probeert af te troeven met kennis en hoe het beter moet en dat is toch echt absurd. Een tip of wat dan ook kan geen kwaad, maar wat hier opvalt is dat als de eerste A zegt, er nooit een B komt van een ander. Iedereen volgt die mening en voegt er vaak nóg een negatief punt aan toe. In mijn visie zitten jullie zo opgeslokt in het bekrompen wereldje van dat alles perfect moet zijn in een foto, dat alles precies moet zoals het hoort, dat iets nieuws of iets anders niet meer welkom is. Nog een voorbeeld over het prachtige schaap dat Herrias had gefotografeerd. Één iemand is van mening dat het beestje achter hem stoort en hoppa, daar komt een stroom van mensen die allemaal die mening volgen. Pas al er één iemand zegt dat dit echt volstrekte onzin is, een moderator nog wel, dan pas zijn er mensen die zeggen dat het inderdaad helemaal niet afleid.
Het spijt me zeer, maar dit forum is alles behalve verwelkomend. Laat staan dat het je de zin geeft om jezelf te verbeteren, want het maakt niet uit wat je naar de tafel brengt. Niks is goed genoeg. Vind het jammer dat het zo loopt, maar ik stap ervan af.
Vind het alleen maar vreselijk om te zien hoe iedereen elkaar afkraakt en er maar weinig positiefs uitkomt. Just my two cents of it all.
|