Het is 21 jul 2025 16:44

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Lindsay
 Lindsay
BerichtGeplaatst: 28 feb 2014 21:10 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Frans schreef:
Gemini en AJL ooit hebben jullie elkaar beloofd uit elkaars topics te blijven.
Elkaar veranderen is gebleken niet werkzaam te zijn.
Zou jullie als forumlid (en dus niet in de hoedanigheid van moderator) willen adviseren om met deze polemiek te stoppen.

Zonder een kant te kiezen ben ik het daar mee eens, het zal de sfeer ten goede komen.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website

Lindsay
BerichtGeplaatst: 01 maart 2014 11:54 
Lid
Fotografie

Frans schreef:
Gemini en AJL ooit hebben jullie elkaar beloofd uit elkaars topics te blijven.
Elkaar veranderen is gebleken niet werkzaam te zijn.
Zou jullie als forumlid (en dus niet in de hoedanigheid van moderator) willen adviseren om met deze polemiek te stoppen.

100% mee akkoord, maar ik ben ook niet aan Gemini haar toppic geweest :proost

Profiel op dit foto forum

Lindsay
BerichtGeplaatst: 01 maart 2014 12:11 
Lid
Fotografie

Prachtig!
Ik denk dat je met de laatste tip van DD een nog fraaier resultaat gaat bereiken.

Lindsay
BerichtGeplaatst: 01 maart 2014 12:26 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Ik weet niet hoor.
Dus nu gaat men bepalen wie op wie mag reageren....?

Krijg er het heen en weer van.

Lindsay
BerichtGeplaatst: 01 maart 2014 12:30 
Lid
Fotografie

Henry schreef:
Prachtig!
Ik denk dat je met de laatste tip van DD een nog fraaier resultaat gaat bereiken.

Yep....ik denk dat Daniel ook gelijk heeft :proost

Lindsay
BerichtGeplaatst: 02 maart 2014 02:59 
Lid
Fotografie

AJL, ga je het proberen? Ik ben wel erg benieuwd naar het verschil :)

Lindsay
BerichtGeplaatst: 02 maart 2014 11:18 
Lid
Fotografie

Wat ga ik best proberen Sandra?

Lindsay
BerichtGeplaatst: 02 maart 2014 15:11 
Lid
Fotografie

@AJL: Ik houd mijzelf altijd voor op foto's te reageren puur zoals ik ze op dat moment zie.
Ik voeg daar geen verdere (technische) overwegingen aan toe.
Omdat ik geen (partijdige) deelname aan discussie wil is dit mijn laatste post op dit topic en aan pb over dit onderwerp heb ik geen behoefte.

Groeten, Johannes.

Laatst bijgewerkt door Greengrass op 02 maart 2014 16:09, in totaal 5 keer bewerkt.

Lindsay
BerichtGeplaatst: 02 maart 2014 15:22 
Lid
Fotografie

Jullie kunnen allemaal zeggen wat je wilt.
Ik vind het van de zotte dat een moderator tegen mij gaat zeggen dat ik op een bepaald forumlid niet meer mag reageren.
En ik vind het idioot dat een ander lid zo'n toon kan aanslaan zonder dat daar iets van gezegd wordt.

Het is dat dit forum van Mendel is, anders was ik al lang vertrokken.

En ik wil het toch nog een keer zeggen: ALS JE GEEN REACTIES WILT DIE JE IETS KUNNEN LEREN, MAAR ALLEEN MAAR WILT HOREN HOE PRACHTIG AL JOU FOTO'S ZIJN, EN HOE GEWELDIGE FOTOGRAAF JE BENT, PLAATS JE FOTO'S DAN IN DE KRANT OF IN BLADEN, MAAR NIET OP EEN FOTOFORUM WAAR ER WEL EERLIJK GEZEGD WORDT WAT ER VAN EEN FOTO GEDACHT WORDT.

Lindsay
BerichtGeplaatst: 02 maart 2014 18:05 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Ik wil toch even wat zeggen over dit forum in het algemeen en uiteraard ook over de foto.

De foto vind ik mooi. Hij is simpel, met een knappe meid en gewoon een leuk portret. Niks mis mee. Dat kwaliteit verloren gaat met verkleinen is logisch, daar kan je niks aan doen. Niet elke foto hoeft toch glamoureus te zijn en in studio's met alle juiste technieken en weet ik veel wat allemaal? Ik vind het een mooie foto en aangenaam om naar te kijken.

En daarbij wil ik dus op dit forum komen. Tuurlijk je bent hier ook om te leren, maar in mijn visie draait fotografie niet altijd om perfectie. So frickin' what als de lamp van voren staat inplaats van misschien aan de zijkant? Ik snap dat niet, misschien omdat ik een beginneling ben, maar kom op zeg. Ondanks dat ik zelf pas één foto heb gepost, kijk ik hier wel veel rond en wat een ongelofelijke negatieve sfeer komt ervan af. Niet alleen op de foto's, maar ook tegen elkaar. Noem me naïef en jong, onwetend of wat dan ook, maar voor mij draait fotografie om creativiteit en doen wat je leuk vind. Zelfs al weet je niet alle technieken of doe je het niet zoals het in de zogenaamde "regeltjes" beschreven staan, think out of the box. Het irriteert mij ontzettend dat heel veel van jullie als een demotiverende vlaag over mensen heen druilen. Zoals hier tussen AJL en Gemini of dan neem ik als voorbeeld de foto "Welcome" van een ander forumlid, die compleet afgebrand werd. Is het voor jullie onmogelijk om eens naar een concept of idee erachter te kijken? Of bijvoorbeeld gewoon naar het plaatje zelf, naar het meisje in deze bijvoorbeeld? Het is een prachtige meid die gezien mag worden. Ik weet zeker dat zij heel blij is met deze foto en dat ze zich wel een beetje trots voelt als ze haarzelf ziet op dit plaatje. Het lijkt wel alsof 90% van dit forum elkaar probeert af te troeven met kennis en hoe het beter moet en dat is toch echt absurd. Een tip of wat dan ook kan geen kwaad, maar wat hier opvalt is dat als de eerste A zegt, er nooit een B komt van een ander. Iedereen volgt die mening en voegt er vaak nóg een negatief punt aan toe. In mijn visie zitten jullie zo opgeslokt in het bekrompen wereldje van dat alles perfect moet zijn in een foto, dat alles precies moet zoals het hoort, dat iets nieuws of iets anders niet meer welkom is. Nog een voorbeeld over het prachtige schaap dat Herrias had gefotografeerd. Één iemand is van mening dat het beestje achter hem stoort en hoppa, daar komt een stroom van mensen die allemaal die mening volgen. Pas al er één iemand zegt dat dit echt volstrekte onzin is, een moderator nog wel, dan pas zijn er mensen die zeggen dat het inderdaad helemaal niet afleid.

Het spijt me zeer, maar dit forum is alles behalve verwelkomend. Laat staan dat het je de zin geeft om jezelf te verbeteren, want het maakt niet uit wat je naar de tafel brengt. Niks is goed genoeg. Vind het jammer dat het zo loopt, maar ik stap ervan af.

Vind het alleen maar vreselijk om te zien hoe iedereen elkaar afkraakt en er maar weinig positiefs uitkomt. Just my two cents of it all.

Lindsay
BerichtGeplaatst: 02 maart 2014 18:40 
Lid
Fotografie

:proost

Lindsay
BerichtGeplaatst: 02 maart 2014 18:55 
Lid
Fotografie

Gemini ik bepaal helemaal niks.
Constateer dat het al een hele tijd niet echt botert en refereer aan het feit dat jullie ooit hebben gezegd niet meer op elkaar te zullen reageren.
Vervolgens geef ik het advies om dat gestand te doen.
Vermeld er bij dat ik niet als moderator reageer.
Vervolgens ga je in hoofdletters, heb altijd begrepen dat dat schreeuwen is, AJL vertellen dat hij hier beter niet kan posten.
moet eerlijk zeggen dat ik er wat moedeloos van word.

Lindsay
BerichtGeplaatst: 02 maart 2014 19:11 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Fijn beeld AJL, mooi model met een open blik.

Off topic. Zou het niet beter zijn dit soort geharrewar in een apart topic te houden in plaats van dit topic te vervuilen? Open een topic in babbelbox over het al dan niet zinvol zijn van het plaatsen van foto's indien men al dan niet wil leren van commentaren.

Lindsay
BerichtGeplaatst: 02 maart 2014 19:11 
Lid
Fotografie

Slotje op dit topic :)

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2