Het is 27 jul 2025 01:25

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Rottend hout
 Rottend hout
BerichtGeplaatst: 14 maart 2014 15:55 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Fotografie

Gemaakt op Terschelling, september 2010
Nikon D700 met een nikon 80/200mm 2.8D
diafragma F8 sluitertijd 1/250 sec.
matrix - neutraal - iso 200 handmatige voorkeuze
niet veel gekieteld in Viewnx

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Rottend hout
BerichtGeplaatst: 14 maart 2014 16:12 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Wat wil je hier laten zien? Spannend of verrassend kan ik de compositie niet noemen. Het linker deel van het rottende hout loopt het beeld uit.
Hoe anders? Meer scherpte-diepte, met jouw objectief 2.8 had ik niet voor F8 gekozen. Andere compo waardoor het hout meer los komt van de achtergrond, mss mogelijk geweest om camera heel laag te houden zodat het hout afsteekt tegen de lucht.
Nu vind ik het geen goed foto.....

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Rottend hout
BerichtGeplaatst: 14 maart 2014 16:17 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Ik zie dat je regelmatig foto's plaatst zonder enkele uitleg. Geen idee wat je bedoeling hier is of wat je wilt laten zien behalve dan wat hout. :dk
Ging het je om de compositie? De kleur? De scherpte? Of gewoon een snapshotje terwijl je langsliep? Wilde je iets scherp hebben en vraag je je af waarom dat niet gelukt is?
Wat ik ermee zeggen wil, het helpt als je enig uitleg geeft zodat andere forummers je tips kunnen geven. :)

Rottend hout
BerichtGeplaatst: 14 maart 2014 21:05 
Lid

hallo reageerders,

Ik ben enigzins verrast door uw reactie, op bovenstaand fotootje, een naar ik denk aardig fotootje
en verder niets, met als doel mijzelf te vermaken,zonder dat ik er iets mee wilde zeggen.

Het is geenszins mijn bedoeling, uw kennelijke irritatie op te wekken, door zulke simpele
plaatjes te plempen op dit forum,want ik zou nu eigenlijk wel allerlei hoogstaande foto,s ter
beoordeling willen plaatsen, maar dan moet je ze wel hebben, maar helaas.

Ik zeg u toe dat zodra ik iets heb, wat ik denk dat de moeite waard is, ik het alsnog zal proberen.

groetjes, Cees

Rottend hout
BerichtGeplaatst: 14 maart 2014 21:33 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Hmm, misschien heb ik iets te "recht voor z'n raap" gereageerd. Doe ik wel vaker. Excuses als dit negatief is overgekomen. Ik kan inderdaad wat frustratie hebben soms als foto's zonder begeleidende tekst geplaatst worden en dan zelf moeten uitzoeken wat ermee bedoeld wordt als dit niet geheel duidelijk is op het eerste gezicht. Zegt waarschijnlijk meer over mij als persoon dan over jouw foto. :)

Dank voor je reactie. Ik had al een beetje het vermoeden dat de foto voor het eigen vermaak gemaakt was. Maar omdat je hem op het forum zet ter beoordeling, vroeg ik me op mijn beurt af wat je er precies aan beoordeeld wilt dan. En hoogstaande foto's hoeven zeker niet. Al weet ik niet wat jij verstaat onder hoogstaande foto's. Juist leuk als je foto's neerzet, ook als je begint met fotograferen. Alleen wel handig als je iets over de foto zegt zodat anderen je verder tips kunnen geven om je foto's steeds iets meer te verbeteren. Of misschien niks aan verbeteren als je zelf bereikt hebt wat je voor ogen had. :)
Het ontbreken van informatie maakte dat ik zelf ging invullen. Nogmaals, het was niet mijn bedoeling je te demotiveren met mijn wat te directe reactie!

Rottend hout
BerichtGeplaatst: 14 maart 2014 21:49 
Lid
Fotografie

De foto op zich kan me niet zo lang vasthouden.

Reacties zijn niet demotiverend bedoeld, echter wordt de foto "beoordeeld".
:)

Rottend hout
BerichtGeplaatst: 14 maart 2014 21:56 
Lid
Fotografie

Het doorlezen van dit topic was genoeg om mijn nieuwsgierigheid te doen ontbranden en ben ik de andere foto's van TS gaan bekijken.
Conclusie: Deze foto doet mij ook niets maar de anderen heb ik met genoegen bekeken en zijn (naar mijn persoonlijke smaak) genoeg de moeite waard. :upc
Goede foto's spreken voor zich en behoeven (wat mij betreft) niet persé begeleid te worden van tekst en uitleg.

Maar dat is ieder voor zich. :foto

Groeten, Johannes.

Rottend hout
BerichtGeplaatst: 14 maart 2014 23:09 
Lid
Fotografie

Nah, ik vind 't wel en intrigerende plaat, lekker scherp, echt rottend is 't niet, maar oud wel, toch zit er nog ergens iets vast geschroefd, leuk :up

Rottend hout
BerichtGeplaatst: 14 maart 2014 23:43 
Lid
Fotografie

Ik heb op jouw foto gereageerd niet vanuit irritatie, maar ik snap de foto gewoon niet! En wanneer je een foto plaatst op een forum waarop deze kan worden beoordeeld, dan kun je van alles verwachten. Lovende woorden, complimenten of stevige kritiek.
Ik heb je foto dan ook naar mijn bescheiden mening beoordeeld een enkele suggestie aangereikt die je kunt toepassen bij de volgende keer dat je " rottend hout" tegenkomt.

Rottend hout
BerichtGeplaatst: 15 maart 2014 13:12 
Lid

goedemorgen mede foto"freaks''

In de afgelopen twee weken,sinds ik op dit forum zit,( me'n enige !) tot nu toe,
heb ik begrepen dat er de nodige mensen zijn die ook 'kicken' op fotografie in algemene zin.
De bovenstaande discussie geeft wel aan, hoe graag liefhebbers willen reageren op een geplaatste foto, ik heb dit onderschat, ondanks de info die ik heb bijgevoegd, was dat kennelijk niet voldoende.
Vandaar dat ik nu evt. nog wat meer info zal bijsluiten in het vervolg, de plaatjes die ik tot nu toe heb geplaatst zijn een ratjetoe van allerlei soorten camera's, ofschoon alles wel van een bekend merk uit Japan is. ( nee, geen C, maar N.) ben ook een analoge merk freak.

Als ik ergens voor open staat is het wel kritiek, alleen weet ik ook uit ervaring dat foto,s beoordelen
los van de technische kant, heel subjectief is, zie de diverse reacties, maar dat is weer het leuke.

Tot slot, vooral hij/zij die overweg kan met adobe plug-in 8.3, is nu al bij mij thuis uitgenodigd!?

Keep on Clickin' Cees

Rottend hout
BerichtGeplaatst: 15 maart 2014 16:54 
Lid
Fotografie

Ik vind de foto zeker iets hebben, vooral als je een uitsnede maakt.
Mocht je het niks vinden dan haal ik het meteen weg.

Fotografie

Rottend hout
BerichtGeplaatst: 15 maart 2014 18:15 
Lid

Prima fotootje zo!

Verder is dit een voorbeeld van een foto waarvan ik nu denk, ik zal het licht wel
bijzonder gevonden hebben.

Door je uitsnede, is het net weer wat leuker, geinig dat je even de moeite nam.

groetjes, Cees

Rottend hout
BerichtGeplaatst: 15 maart 2014 20:04 
Lid
Fotografie

De kleuren spreken mij erg aan, en die ene bout of schroef doet het helemaal.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp