Een foto in RAW schieten is niet zo moeilijk.
Als je uiteindelijk het RAW bestand in handen hebt, moet je de conversie beter doen dan de software uit je camera.
Met de meeste camera's kun je tegelijkertijd een JPEG (in verschillende resoluties) als een RAW bestand bewaren.
Wat je kunt doen is kijken of je de foto via een eigen RAW => JPEG conversie mooier krijgt dan de leverancier van de camera dat voor je heeft gedaan.
Oke, na deze lange inleiding dan nu naar de foto. Voor mij is het niet duidelijk welke kleur de rozen in het echt hebben. De witte vlekken in de achtergrond zien er natuurlijk wit uit (er zit nog een klein kleurtje in). Dit betekent dat de kleuromzetting netjes gedaan is.
De scherpte: ik mist toch nog wat scherpte in deze foto. Mijn ogen moeten flink aan de slag om te bepalen waar de scherpte nu precies valt. Dit betekent dat in de meeste gevallen de compositie "beter" kan. Nu lijken de blaadjes in de linkeronderhoek het scherpst te zijn. Wellicht nog even verdiepen in de standaard regeltjes v.w.b. compositie. Doordat de scherpte helemaal linksonder valt, laat de hele foto een onscherpe indruk bij me achter.
De scherptediepte is krap, maar dat is een artistieke keuze