Tony schreef:
ArtenCo schreef:
Gisteren kreeg ik onverwachts de kans om te acteren op het NK handboogschieten.
dit snap ik niet helemaal
Ik werd een half uurtje voor aanvang van de wedstrijd gebeld of ik mee wilde gaan. Echt voorbereiden zat er niet meer in. Kon nog net even googlen hoe andere plaatjes er uit zien. Wat ik zag, waren vooral veel ruggen.... That's all.
Ik begrijp de opmerking van Daniel, maar dit is toch ook sport. Niet in de zin van heftige actie/speelmomenten of emotie, dat was er gewoon niet! Ik heb geen idee of dat er wel is op andere momenten. En dan te bedenken dat dit het Nederlandse kampioenschap was! Als je de schaaksport gaat fotograferen krijg je mijn inziens ook meer sportportretten in dezelfde trant als van het handboogschieten.
In de zaal is echt heel weinig bewegingsruimte en als er 15/20 deelnemers tegelijkertijd gaan schieten dan is het een warboel aan apparatuur. Je kan dan alleen maar proberen een deelnemer te isoleren en proberen om de achtergrond rustig te houden.
De optie om ook het speelbord op de foto mee te nemen, uiteraard heb ik dat ook overwogen. Echter achter de spelers staan tafels, stoelen en allerlei andere kostbare zaken waarmee ze hun spel spelen. Dat was geen optie om uit te voeren. De ruimte ontbrak en ik zag al snel dat je dan heel veel rug op de foto gaat krijgen. Dat is niet wat ik voor ogen had. Je wordt dus door de omstandigheden gedwongen om je meer te richten op details...
Frans; de kleuren met name van opname 1 stemmen mij niet tot tevredenheid. Op de Mac zien de kleuren er redelijk uit, op de ipad is het een in gekakte boel. Ik zal er morgen nog eens naar kijken.