Tony schreef:
toch teveel verscherpt , zie het witte lijntje onder de staart dat geeft ook de teveel aan scherpte aan , het oogje waar geen lichtje in zit, de onscherpe/onrustige stam in combinatie met een strakke egale achtergrond , gewoon het totaal plaatje oogt niet fijn, vermoedelijk door te veel bewerking
maar misschien kun je ook aangeven wat je zelf goed vind

Toch klopt dat niet hoor: ik heb van de standaard "filter en sharpen" in Neat Image de verscherping met 50% terug gedraaid. Ik heb geen enkele verdere verscherping toegepast zelfs niet na het verkleinen naar 900p . Te veel verscherpt kan gewoon niet.
Dat lijntje onder staart is niet tgv. verscherpen.
Door de detaillering van het verendek op en rond de kop komen veel witte details in het grijs naar voren, maar zo is de heggemus. Ik heb dat geprobeerd wat terug te draaien door de kleur wit ietsje meer zwart te geven , maar of dat een succes is is de vraag.
Lichtjes op het oog zijn afhankelijk van de lichtval - tenzij je het zelf creëert.
De dikke tak met mos heb ik maar voor de helft meegenomen, maar ik geef toe dat het toch nog wel wat veel is zeker door de beperkte scherptediepte.
Ik vind zelf de kop, snavel en zichtbare tong een sterk punt van deze foto.
Ik wist dat deze opmerkingen - onterecht - zouden komen daarom heb ik al onder de foto gezet dat er nauwelijks verscherpt is, maar dat lijkt geen indruk te maken. Helaas !
Ik wil graag leren overigens ....