Het is 27 aug 2025 18:20

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Nestfotografie is niet toegestaan!

Auteur Landing....
 Landing....
BerichtGeplaatst: 13 jul 2015 11:48 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Landing van een paar leuke ganzen....

Fotografie

Nikon D300s
Sigma 150-500mm
F/6.3
1/320 sec
ISO-200
+0.7 Stap
500mm

Laatst bijgewerkt door Matthijs op 14 jul 2015 19:42, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Landing....
BerichtGeplaatst: 13 jul 2015 12:01 
Moderator
Fotografie

De 2 voorste Ganzen zien er het scherpst uit, maar de vliegende Ganzen zijn te onscherp.
Ook de aangesneden Ganzen aan de linkerkant hadden er beter niet op kunnen staan.

Al met al is ie het niet voor mij. :)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Landing....
BerichtGeplaatst: 13 jul 2015 12:05 
Lid
Fotografie

Ik vind dat juist wel mooi, dat niet alles scherp is. Meningen verschillen...

Bedankt voor je mening en reactie!

Landing....
BerichtGeplaatst: 13 jul 2015 14:08 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
te veel aan onscherpte waardoor het niet fijn kijkt, ook de comp. is het niet voor mij :dk maar als je zelf tevreden bent dan is het ook goed ;)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Landing....
BerichtGeplaatst: 13 jul 2015 16:20 
Lid
Fotografie

Jammer, volgende keer beter (hoop ik... :D)

Landing....
BerichtGeplaatst: 13 jul 2015 16:46 
Lid
Fotografie

De positie van de scherpe ganzen is wat ongunstig in de foto waardoor de aandacht eerst naar de onscherpere ganzen wordt getrokken (omdat ze een betere/gunstiger positie innemen in de foto). Ik sluit me dan ook bij de reactie van mijn voorgangers aan dat deze foto het niet is voor mij, vanwege de wat mindere compositie. Kijk even op het internet naar compositieregels bij fotografie. Zoek bijvoorbeeld eens op regel van derden.

Landing....
BerichtGeplaatst: 13 jul 2015 16:48 
Lid
Fotografie

Ik begrijp het ook wel een beetje. :)

Bedankt voor uw reactie, Henry!

Landing....
BerichtGeplaatst: 13 jul 2015 16:55 
Moderator
Fotografie

Helaas Mathijs ook voor mij niet. :(
Een hoop is al gezegd en ik wil niet bot overkomen maar deze zou bij mij in de prullenbak verdwijnen.

Ik heb ervaren dat ik zelf vaak tevreden was maar toch mindere reacties en tips kreeg.
Als je jezelf wilt ontwikkelen zul je kritischer moeten worden op je eigen foto's dan zal je grote stappen maken.
Zelf de laatste tijd ook wat mindere foto's en ben dan blij dat er hier op het forum mensen eerlijk hun mening geven dat houd je ook scherp.
Gemakzucht is een slechte raadgever.

Succes verder en ik blijf je volgen. :up

Landing....
BerichtGeplaatst: 13 jul 2015 17:02 
Lid
Fotografie

Dankjewel Joop! :proost

Soms moet ik zeggen dat ik er een beetje hopeloos van word. Heel af en toe zit er een gelukte foto tussen en vaak zijn het mislukte foto's. Ik ben wel blij dat ik dit forum heb gevonden want zonder hun zou ik nooit zover zijn gekomen! Misschien zitten de vogels er niet in voor mij en moet ik me gaan richten op planten en insecten. Ik hoop dat dat iets leuker is. Maar vogels blijft me toch heel erg boeien.

Ik ben eigenlijk een beetje bang geworden om te plaatsen (merken jullie misschien niet) maar ik voel gewoon spanning als ik op het knopje "bevestig" druk met in het bericht een foto..

Landing....
BerichtGeplaatst: 13 jul 2015 17:10 
Lid
Fotografie

Matthijs je bent 13 jaar. Soms vergeten we dat wel eens.
Ik vind dat je knappe foto's maakt. Je hebt een knap moeilijke tak van fotografie met snel bewegende onderwerpen die op de meest onverwachte momenten kunnen opduiken.
Dat je veel mislukkingen hebt is logisch. Die worden alleen maar minder als je blijft doorzetten en ....... plaatsen.

Vergeet ook niet dat veel beoordelingen heel persoonlijk zijn.

Natuurlijk is er niks mis mee om ook andere dingen dan vogels te fotograferen. Is juist goed voor je ontwikkeling als fotograaf.

Landing....
BerichtGeplaatst: 13 jul 2015 17:32 
Lid
Fotografie

Matthijs schreef:
Ik begrijp het ook wel een beetje. :)

Bedankt voor uw reactie, Henry!

Ik heb de volgende link voor je opgezocht over de gulden snede en de regel van derden. De tekst is verduidelijkt met eenvoudige voorbeelden.

Landing....
BerichtGeplaatst: 13 jul 2015 17:34 
Moderator
Fotografie

Ik denk dat iedereen hier regelmatig mislukte foto's heeft en de ene dag zullen dat er meer zijn dan de andere. :)

Landing....
BerichtGeplaatst: 13 jul 2015 18:37 
Moderator
Fotografie

Als het je gerust stelt Mathijs.

Als ik een wedstrijd fotografeer dan schiet ik 500/600 foto's waar ik er uiteindelijk ongeveer 100 van over heb en als ik dan echt kritisch kijk dan misschien maar 60.

Laatst een orkest gefotografeerd in donkere omstandigheden en totaal nieuw voor mij.
Ik schiet dan wel voor de zekerheid wat extra platen omdat ik weet dat ik op hele hoge iso sta en eigenlijk te lange sluitertijden heb maar dan heb ik 800 platen en na een strenge selectie(ik schoot in opdracht) had ik er 136 over.

Zoals je ziet heb ik ook heel veel slechte foto's alleen zie jij die niet en ik denk dat vele fotografen dit hebben.

Zoals Frans al aangaf ben je pas 13 jaar en vergeten wij dat wel eens maar eerlijk gezegd ga ik je ook niet sparen omdat je 13 bent daar leer je niets van. Maar toen ik 13 was had ik nog nooit een camera vast gehouden en als ik dan jouw platen voorbij zie komen kan je trots op jezelf zijn.

Ik werd in begin hier op het forum ook wel eens moedeloos en dacht krijg allemaal de .....maar, en toch ben ik door het forum gekomen waar ik nu ben en nog zeker niet uitgeleerd.

Succes Mathijs en gewoon volhouden, het is meer als alleen maar op een knopje drukken. :up

Landing....
BerichtGeplaatst: 13 jul 2015 19:22 
Lid
Fotografie

Volmaaktheid is een hoog gegrepen begrip........voor mij ben je heel goed bezig..... :good2 :good2

Landing....
BerichtGeplaatst: 13 jul 2015 19:38 
Lid
Fotografie

Mis hier een gans die echt een beetje de blikvanger is, met pose of blik, nu mijn oog een weinig zoekende :)

Landing....
BerichtGeplaatst: 14 jul 2015 00:18 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Matthijs, als ik de titel lees en daarna de foto zie, merk ik dat ik had verwacht een scherpe landing te zien. De ganzen die in het water liggen zijn wel mooi scherp en goed van kleur, de horizon staat ook recht. :upc
Natuurlijk hoeft niet alles scherp te zijn in een foto, het kan ook juist je kracht zijn om een foto te maken die anders is dan de verwachting van de kijker ;) als je hiervoor bewust kiest. Gewoon een kwestie van veel doen en vooral veel proberen, vragen en posten, je leert vanzelf wel waar jouw kracht ligt.
Het mooie van feedback is dat je eruit kan halen wat bij je past.

Ik lees dat je nog maar 13 jaar bent, reuze knap dat je een keuze hebt gemaakt voor vogelfotografie.
Mijn tip aan jou: Vergeet niet te genieten van de mooie natuur = dubbel plezier :up

Landing....
BerichtGeplaatst: 14 jul 2015 11:07 
Lid
Fotografie

Hartelijk dank voor de aanmoedigende reacties!

Frans schreef:
Matthijs je bent 13 jaar. Soms vergeten we dat wel eens.
Ik vind dat je knappe foto's maakt. Je hebt een knap moeilijke tak van fotografie met snel bewegende onderwerpen die op de meest onverwachte momenten kunnen opduiken.
Dat je veel mislukkingen hebt is logisch. Die worden alleen maar minder als je blijft doorzetten en ....... plaatsen.

't Is inderdaad niet de makkelijkste sport van fotografie maar ik ben er nu al bijna een jaar mee bezig en een half jaar hier op het forum en dan zou je toch moeten kunnen zeggen dat je het één en ander geleerd heb en vooruit bent gegaan. Maar om eerlijk te zijn heb ik dat gevoel niet echt.

Henry schreef:
Ik heb de volgende link voor je opgezocht over de gulden snede en de regel van derden. De tekst is verduidelijkt met eenvoudige voorbeelden.

Bedankt, misschien was de compositie bij deze foto niet helemaal in orde maar ik kon nergens anders voor kiezen. Had ik rechts een stuk er af gehaald dan had ik de rechtse Gans aangesneden en links precies hetzelfde. Een beetje lastig dus..

Ron62 schreef:
Ik denk dat iedereen hier regelmatig mislukte foto's heeft en de ene dag zullen dat er meer zijn dan de andere. :)

Dat geloof ik ook wel. Maar als ik kijk hoeveel gelukte foto's jullie hebben dan zijn dat er veel meer dan ik heb. Nu zijn jullie wel veel langer bezig en hebben beter apparatuur maar toch... En ik zal ook hier en daar een gelukte foto hebben maar mijn probleem is dat ik het niet echt in zie als een foto mislukt is/niet goed is.

Fotosmurf schreef:
Als ik een wedstrijd fotografeer dan schiet ik 500/600 foto's waar ik er uiteindelijk ongeveer 100 van over heb en als ik dan echt kritisch kijk dan misschien maar 60.

Laatst een orkest gefotografeerd in donkere omstandigheden en totaal nieuw voor mij.
Ik schiet dan wel voor de zekerheid wat extra platen omdat ik weet dat ik op hele hoge iso sta en eigenlijk te lange sluitertijden heb maar dan heb ik 800 platen en na een strenge selectie(ik schoot in opdracht) had ik er 136 over.

Zoals je ziet heb ik ook heel veel slechte foto's alleen zie jij die niet en ik denk dat vele fotografen dit hebben.

Zoals Frans al aangaf ben je pas 13 jaar en vergeten wij dat wel eens maar eerlijk gezegd ga ik je ook niet sparen omdat je 13 bent daar leer je niets van. Maar toen ik 13 was had ik nog nooit een camera vast gehouden en als ik dan jouw platen voorbij zie komen kan je trots op jezelf zijn.

Ik werd in begin hier op het forum ook wel eens moedeloos en dacht krijg allemaal de .....maar, en toch ben ik door het forum gekomen waar ik nu ben en nog zeker niet uitgeleerd.

Succes Mathijs en gewoon volhouden, het is meer als alleen maar op een knopje drukken. :up

Zoals afgelopen zaterdag heb ik de hele morgen gefotografeerd. Ik had iets van 400 foto's waarvan er misschien 3 een beetje van gelukt zijn. De rest is allemaal onscherp, niet goed belicht of bewogen ect..

Dus als u er 800 schiet en 136 over hebt vind ik dat echt veel. Met mij vergeleken dan.

Ik was eigenlijk ook wel blij met de spreeuw van zaterdag. Al was het maar een "spreeuw".. Ik was er toch wel blij mee. En als ik dan een TC krijg dan krijg ik toch weer extra moed en ook als ik dit soort reacties krijg dan heb ik gewoon weer wat meer zin om te fotograferen al zijn de foto's dan niet allemaal goed gelukt.

Sandra-S schreef:
Matthijs, als ik de titel lees en daarna de foto zie, merk ik dat ik had verwacht een scherpe landing te zien. De ganzen die in het water liggen zijn wel mooi scherp en goed van kleur, de horizon staat ook recht. :upc
Natuurlijk hoeft niet alles scherp te zijn in een foto, het kan ook juist je kracht zijn om een foto te maken die anders is dan de verwachting van de kijker ;) als je hiervoor bewust kiest. Gewoon een kwestie van veel doen en vooral veel proberen, vragen en posten, je leert vanzelf wel waar jouw kracht ligt.
Het mooie van feedback is dat je eruit kan halen wat bij je past.

Ik lees dat je nog maar 13 jaar bent, reuze knap dat je een keuze hebt gemaakt voor vogelfotografie.
Mijn tip aan jou: Vergeet niet te genieten van de mooie natuur = dubbel plezier :up

Ik probeer een foto soms een beetje anders te maken dan anderen. Natuurlijk is elke foto weer uniek. Maar ik merk vaak dat mijn smaak heel verschillend vergeleken met die van jullie. Dat is soms wel een beetje vervelend want een foto die in mijn ogen goed gelukt is, is volgens jullie minder goed gelukt. Dat vind ik er soms een beetje lastig aan. Maar blijf hier toch wel posten omdat ik hier wel gewoon goede tips krijg. :good2

Nogmaals dank voor de fijne reacties!!! :good2 :good2 :good2 :good2 :good2

Landing....
BerichtGeplaatst: 14 jul 2015 18:44 
Lid
Fotografie

Ik volg Frans Mattijs! en vergeet niet de aanhouder wint :)
Gr jan

Landing....
BerichtGeplaatst: 14 jul 2015 19:10 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Toen ik 13 was klom ik net uit de zandbak Mathijs. kritiek is niet leuk om te ontvangen maar op enkele uitzonderingen na niet leuk om te geven ook. het is nooit op de persoon zelf. gewoon doorgaan en leer met een glimlach.

Je zat hier te laag in je sluitertijd denk ik omdat alleen de gans die niet bewoog scherp is. compositie vind ik altijd iets persoonlijks.

Landing....
BerichtGeplaatst: 14 jul 2015 19:21 
Lid
Fotografie

Bedankt voor jullie reacties!! :super

jan62 schreef:
Ik volg Frans Mattijs! en vergeet niet de aanhouder wint :)
Gr jan

U hebt helemaal gelijk. Over een jaartje ben ik net zo goed als jullie. :D :D

wil53 schreef:
Toen ik 13 was klom ik net uit de zandbak Mathijs. kritiek is niet leuk om te ontvangen maar op enkele uitzonderingen na niet leuk om te geven ook. het is nooit op de persoon zelf. gewoon doorgaan en leer met een glimlach.

Je zat hier te laag in je sluitertijd denk ik omdat alleen de gans die niet bewoog scherp is. compositie vind ik altijd iets persoonlijks.

Ik begrijp het. Jullie kritiek is goed bedoeld, jullie proberen me veel te leren (wat bij mij even de tijd nodig heeft :P ) maar ik heb al heel veel aan jullie tips gehad! :super

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Ga naar pagina 1, 2  Volgende