Ik sluit me bij Xafke's reactie hierboven aan, wel met een aantal opmerkingen

xafke schreef:
...Je kan knoeien door onderbelichting te gebruiken tijdens de opname en die dan optrekken in software. Het is iets anders van aanpak maar komt ongeveer op hetzelfde neer als de iso verhogen. Zoals je zelf al vaststelde zijn de kleuren dan niet goed....
Dit is geen goede optie. Op deze manier breng je alleen maar ruis in je foto. Je kunt beter de iso-waarde iets te hoog zetten, een ietsje overbelichte foto maken en deze dan in photoshop weer naar een neutrale belichting brengen. In "fotovaktermen" komt dit neer op ETTR (Exposing To The Right). Dit ETTR slaat op het belichtingsdiagram.
Voor meer info: kijk ook eens
hier bij de sticky onderwerpen. Uiteraard heeft het ook zin om met de
zoekfunctie gericht verder te zoeken, want er zijn veel meer topics geschreven over dit onderwerp.
Ik snap niet waarom je in de M-mode de foto's maakt.
Als je veel waarde hecht aan een bepaalde sluitertijd, dan in Tv-mode je foto's maken.
Als je veel waarde hecht aan een bepaalde scherptediepte, dan in Av-mode je foto's maken.
Tot slot:
Soms zijn de omstandigheden niet geschikt voor het type fotografie wat je wilt bedrijven. Dit heeft uiteraard ook met je apparatuur te maken, maar zelfs al had je het "beste van het beste in handen", zelfs dan kunnen de omstandigheden niet geschikt zijn.
Voorbeeld: Na zonsondergang buiten actiefoto's maken waarbij je 1/1000sec aan sluitertijd nodig hebt = kansloos!.
Als je niet over een hele batterij aan flitsers beschikt om zowel het onderwerp als de achtergrond goed uit te lichten, zal dit niks worden, zelfs niet met een Canon 1Dx of een 5D mark III.