Het is 22 aug 2025 13:19

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Concentratie
 Concentratie
BerichtGeplaatst: 24 nov 2015 23:00 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb deze in JPEG en niet in RAW gemaakt, dus dan zal de RAW-converter er niks mee doen.

Ben blij dat je de foto er toch op vooruit is gegaan. Heb je het dan over de kleuren of de ruis of allebei?

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Concentratie
BerichtGeplaatst: 24 nov 2015 23:44 
Lid
Fotografie

Prachtig scherp, loei scherpe lens, maar je moet ook een goede fotograaf zijn om daar het maximum uit te halen, zoals Henry doet
Achtergrond is prima, staat in de krant niet beter
Als je alleen "kortbij acties" schiet zal die achtergrond nog beter zijn

Als je in bridge kunt gaan (in PS) dan is er een ikoon "diafragma"....daar kun je een jpg ook in raw inporteren.....maar jij hebt "Elements héé :dk

Knap hoor Henry :upc

Concentratie
BerichtGeplaatst: 25 nov 2015 09:40 
Lid
Fotografie

AJL schreef:
Als je in bridge kunt gaan (in PS) dan is er een ikoon "diafragma"....daar kun je een jpg ook in raw inporteren.....maar jij hebt "Elements héé :dk
Thanks, dat wist ik inderdaad niet en ja, ik werk inderdaad met Elements.

Frans schreef:
...Dan Margulis heeft een boek geschreven waarin hij voor bepaalde types foto een paar snelle bewerkingen voorstelt met vrij gestandaardiseerde bewerkingen en daar dan de beste uit te combineren.
dat in plaats van om uren op een foto te kl....ien.
niet dat dat jouw stijl is maar wel leuk als concept.
http://www.cs-extensions.com/products/ppw/ ....
Frans, ik heb even op de link geklikt en daar de pagina bekeken. Ik zie dat Dan als voorbeeld een landschapje heeft geplaatst.

Sinds ik in photoshop het werken met aparte Lagen in combinatie met maskers écht ontdekt heb, vind ik met name deze combinatie een zeer krachtig tool waar ik dankbaar gebruik van maak. Een HDR is leuk, maar daarbij wordt het totale beeld beinvloed als je met de schuifjes speelt en echt zwart en echt wit verdwijnen uit je foto.

Door met diverse lagen te werken (allen anders bewerkt) en via het masker bepalen wat je gebruikt van zo'n laag, ben je in staat om het beste uit elke laag te halen. Dit kun je zeer goed toepassen in landschapjes, maar ook bij portretten, macro en andere takken van fotografie. Daar komt bij dat deze werkmethode een non-destructieve methode is, waardoor foutjes eenvoudig kunnen worden gecorrigeerd. Het is wel belangrijk dat je zaken als "vuiltjes en dode pixels" eerst uit de basislaag verwijdert voordat je deze laag gaat dupliceren.

Concentratie
BerichtGeplaatst: 27 nov 2015 00:06 
Lid

Leuke actie Henry. Gr, Hans.

Concentratie
BerichtGeplaatst: 27 nov 2015 08:10 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
De concentratie spat van de gezichten af en daar wordt ook alle aandacht naar toe getrokken.
De toeschouwers in de achtergrond zijn perfect geplaatst en maken deel uit van het geheel.
Vind de oorspronkelijke foto het beste, maar het is lastig vergelijken als ze zo ver uit elkaar staan.
Normaal gesproken wordt de update ook onder de oorspronkelijk update geplaatst :P

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2