Gotchas schreef:
...
Foto komt wat softig en niet scherp meer over...
Zoals ik hierboven al aangaf zal de onscherpte komen door het verkeerde scherpstellen..
Grappig, de één zegt dat hij hem softer zou maken en de ander vind hem nu al te soft.

Frans schreef:
Dat de kleurtjes niet helemaal natuurgetrouw zijn komt wel vaker voor bij HDR.
Qua beeldinhoud volg ik AJL hoewel ikzelf iets nooit spuuglelijk zou noemen in een foto van een ander.
Ik snap wel waarom je dit zo vastlegt. Het hek is blijkbaar onvoldoende om mensen met voertuigen of vee tegen te houden de weg er achter te gebruiken.
Er moet blijkbaar een indrukwekkend verbodsbord bij.
Maar daarmee maakt het de foto meteen heel beperkt. Dat is wat de maker wilde laten zien en daar hoef je verder niet meer over na te denken.
Zonder bord wordt je uitgenodigd om verder in het (mooie) landschap rond te kijken.
Je vraagt je dan af waarom dat hek er staat. Je kunt daarover fantaseren.
Snap je en beetje wat ik bedoel?
Ik vind het leuk om (spuug

) lelijke / simpele dingen vast te leggen. En als mij iets aanspreekt en ik daar foto's van maak dan is dat mijn keuze/smaak. Die zal niet bij iedereen hetzelfde wezen.
Maar waarom maakt dit bord een foto beperkt? Oke, het is geen natuurlijk voorwerp wat hoort in een landschap maar aan de ene kant vind ik het er wel bij horen. Nu heb IK echt het gevoel dat het verboden is, zonder bord zou veel meer mensen er overheen klimmen en had ik de foto denk ik niet gemaakt.
Ik was toevallig ook over het hek geklommen, (

) en daar een paar opnames gemaakt. Dus zonder bord en hek. Ik kan die ook plaatsen maar ik zal daar ook een HDR van moeten maken omdat ik een behoorlijk felle zon tegen had.