JK schreef:
...Ik wil graag met een spiegelreflexcamera om me nek de natuur in om daar mooie foto's van wilde dieren te nemen. ...wil ik graag jullie advies over de beste camera en lens die ik hier voor kan gaan gebruiken. Zelf heb ik me oog laten vallen op de Canon Eos 70d met de 75-300 mm lens. Dit zit wel aan de top van mijn budget en ik zou graag wat alternatieven horen van uit jullie kant. ...
Ik weet nu nog niet wat je budget is, maar een Canon 70D is nu verkrijgbaar voor €700,- en een 75-300mm voor €230,-.
Dit betekent dus dat je zo'n €900,- wilt uitgeven aan apparatuur. Heb je daarnaast nog wat geld over voor een geheugenkaartje en een tasje om de spullen in op te bergen?
In de natuur komen vele wilde dieren voor. Voor hele kleine beestjes heb je een macrolens nodig, voor grotere beestjes een telelens. Voor vogels een supertelelens.
Converters zijn een noodoplossing en verlagen de kwaliteit van je foto.
Voor foto-apparatuur geldt: alle waar naar zijn geld. "Koopjes" of "alleskunners" zul je niet vinden; niet nieuw en niet (of nauwelijks) tweedehands.
Het is belangrijk dat je eerst leert fotograferen, waarbij je niet het uiterste vraagt van je apparatuur.
Achter de link van Frans vind je al veel informatie over apparatuur. Meer informatie over de techniek vind je
hier.