1/4 - 20 UNC (1/4 inch diameter met een spoed van 20 omwentelingen per inch, Unified Thread Standard), en
3/8 - 16 UNC (3/8 inch diameter met een spoed van 16 omwentelingen per inch, Unified Thread Standard)
of 1/4 - 20 BSW (British Standard Whitworth)
en 3/8 - 16 BSW (British Standard Whitworth)
Gebruikelijk zijn de Engelse schroefdraden 1/4" x 20 BSW en 3/8" x 16 BSW. (De Amerikaanse 1/4" x 20 UNC en 3/8" x 16 UNC passen ook)
1/4 inch is ruim 6 millimeter doorsnede, (1 inch delen door 4)
3/8 inch is circa 9,5 millimeter doorsnede.
Om niet te verdwalen in de cijfertjes: je hebt er eentje met de "kleine" draad of de "grote" draad.
Jij hebt dus een adapter nodig van 3/8 inch (grote schroefdraad) naar 1/4 inch (kleine schroefdraad). Die zijn gewoon te koop, even googlen.
Nu heb ik geen plaatje van de situatie (je tripod) gezien, dus weet niet of je de 3/8 inch schroef niet gewoon kunt vervangen voor een 1/4 inch. Als dat kan, dan heeft dat volgens mij de voorkeur.
De door jou gevonden "6-in-1 1/4" 3/8" Tripod Screw Mount Bracket Holder Camera Spigot Convert Adapter" is volgens mij ook een oplossing (als ik het plaatje goed interpreteer).
- je draait eerst het dingetje linksboven op de foto op de schroef
- vervolgens het dingetje in het midden
waarna je camera op de kleine draad kan worden gemonteerd.
Nadeel van die adaptertjes is dat je camera dus "op een stokje" komt te staan in plaats van strak op de camera-plate.
Misschien moet je wel een camera-plate aanschaffen, wellicht als onderdeel van een statiefkop... maar of dat kan bij jouw bendable tripod?

...anders is terugsturen misschien wel de beste optie.