D7100 + 150 | F/3 | 1/1600 sec. | ISO-100 | 0.0 belichtingsafwijking | 150mm | ...

ppp schreef:Laat ons eerst effe thuiskomen van werk![]()
Ik begrijp wat je bedoelt, er zit (te) weinig spanning in. Hoe had ik dat anders / beter kunnen doen?ppp schreef:...maar ook een beetje saaiig

Ach nee, ik zeg het een beetje lomp wellicht. Het is een technisch mooi verzorgde foto, met mooie onscherpe achtergrond. Maar dit zie ik vooral als kom we gaan beginnen. Het model ( je vriendin?) staat nog wat onwennig, de pose is wat geforceerd, maar de techniek is al goed. Neem voldoende tijd, het model komt meet op haar gemak en gaat ook meer natuurlijke houdingen aan nemen, tesamen met een bijpassende houding. Het foto hoeft zeker ( mi) niet spannend te zijn, maar persoonlijk hou ik bij dit type shoots van net wat meer "ongedwongenheid"Matthijs schreef:ppp schreef:Laat ons eerst effe thuiskomen van werk![]()
![]()
![]()
![]()
Ik begrijp wat je bedoelt, er zit (te) weinig spanning in. Hoe had ik dat anders / beter kunnen doen?ppp schreef:...maar ook een beetje saaiig
Bedankt voor je comment!

Voila! zo hoort het ; in de eerste plaats het ijs breken door het vertrouwen van je model te winnen , al is dat een mooie dame , een huisvrouw , een boer of weet ik wat of wie ook.Daniel Doyen schreef:Weet je Matthijs, foto techniek beheers je meer dan genoeg...![]()
Met modellen werken is volledig complementair maar ook een volledige andere aanpak op menselijk vlak.
Voor ik een eerste foto maak met een model, praat ik soms wel meer dan een uur met haar...
Ik wil van alles over haar weten, en zij ook een beetje over mij...
We praten ook langdurig over wat ik wil bekomen, en gedurende de shoot zelf, stuur ik continu aan...
Geen seconde laat ik haar iets doen dat niet mooi oogt, ik druk niet af vooralleer de pose goed zit...
Indien nodig verplaats ik zelf handen, voeten, heupen, kin, haar, enz... tot alles er het beste mogelijk uitziet...
Zie je nu, tot nu toe heb ik nog geen enkel woord gezegd over fototechniek, LOL !![]()
Misschien ben je hier iets mee ?
DD.

Ik weet het ook niet hoor FransIk weet het niet. Maar voor mijn gevoel ligt de lat wel erg hoog.

De foto is een tikkeltje verscherpt, niet veel.Fotosmurf schreef:Het haar komt bij mij wat te verscherpt over en het gezicht oogt wat rood.