D7100 + 150 | F/3 | 1/1600 sec. | ISO-100 | 0.0 belichtingsafwijking | 150mm | ...

ppp schreef:Laat ons eerst effe thuiskomen van werk![]()
ppp schreef:...maar ook een beetje saaiig

Matthijs schreef:ppp schreef:Laat ons eerst effe thuiskomen van werk![]()
![]()
![]()
ppp schreef:...maar ook een beetje saaiig
Ik begrijp wat je bedoelt, er zit (te) weinig spanning in. Hoe had ik dat anders / beter kunnen doen?
Bedankt voor je comment!

Daniel Doyen schreef:Weet je Matthijs, foto techniek beheers je meer dan genoeg...![]()
Met modellen werken is volledig complementair maar ook een volledige andere aanpak op menselijk vlak.
Voor ik een eerste foto maak met een model, praat ik soms wel meer dan een uur met haar...
Ik wil van alles over haar weten, en zij ook een beetje over mij...
We praten ook langdurig over wat ik wil bekomen, en gedurende de shoot zelf, stuur ik continu aan...
Geen seconde laat ik haar iets doen dat niet mooi oogt, ik druk niet af vooralleer de pose goed zit...
Indien nodig verplaats ik zelf handen, voeten, heupen, kin, haar, enz... tot alles er het beste mogelijk uitziet...
Zie je nu, tot nu toe heb ik nog geen enkel woord gezegd over fototechniek, LOL !![]()
Misschien ben je hier iets mee ?
DD.

)

Ik weet het niet. Maar voor mijn gevoel ligt de lat wel erg hoog.

) die foto's wilde hebben, wij zijn samen 2 keer op pad geweest voor portretfoto's dus voor haar is het ook geen alledaags dingetje om te poseren. Daar komt bij dat ik (zoals Frans al zei) autisme heb en daardoor ook problemen met het contact maken met mensen en dus ook het aansturen. Dit is geen goed excuus maar het maakt het niet makkelijker.
) dus we hebben er allebei wel plezier in. Maar zodra ik foto's wil gaan maken en iemand moet aansturen sla ik eigenlijk dicht, ik heb geen idee hoe ik het moet zeggen of hoe het model moet gaan staan. 
Fotosmurf schreef:Het haar komt bij mij wat te verscherpt over en het gezicht oogt wat rood.