De compositie is een bewuste keuze.
Ik wilde niet verder croppen omdat ik het bokeh wilde behouden.

Als je foto's ziet die met deze lens gemaakt zijn overheersen de bubbels altijd. Daar wordt deze lens voor gekocht.

Dat is zeker smaakgevoelig. Het zijn ook alleen mensen die hier van houden die deze lens kopen.Rob Olivier schreef: 25 jul 2026 20:08 De juffer staat er echt prachtig op, mijn complimenten.De grote hoeveelheid bubbels is niet mijn ding maar dat is misschien ook smaakgevoelig.

Deze lens wordt ook alleen gekocht door mensen die hier wel van houden.Ron62 schreef: 25 jul 2026 20:27 Ik volg Rob hier, mooie juffer, maar ook ik ben niet zo'n fan van de vele bubbels.

Inderdaad een kwestie van smaak maar eigenlijk (en dat geldt niet alleen voor jou) een overbodige opmerking wanneer je weet dat deze lens juist gekocht, gebruikt en geroemd wordt om het "soapy" bokeh. Dan hoort het gewoonweg duidelijk aanwezig te zijn.PetraS schreef: 26 jul 2026 12:04 Het juffertje staat er haarscherp op! Prachtig.![]()
![]()
(De bokeh vind ik ook wel heel aanwezig, maar dat vind ik....en jij mag daar anders over denken..)

Ik zou niet weten wat je hiermee bedoelt, of wat het verschil is, als je naar een foto kijkt dan kijk je toch ook naar de inhoud van de foto?Shuttersoul schreef: 26 jul 2026 11:12 Het is een kwaaltje van sociale media. Mensen kijken naar hetgeen op de foto staat en niet naar de foto.
Ik ben al redelijk lang aanwezig op dit forum, maar dat zou ik echt niet weten, volgens mij niet dus.Shuttersoul schreef: 26 jul 2026 11:12 Weet jij, als moderator, zo uit je hoofd of er ergens een handleiding op het forum staat voor het geven van goede feedback?