blauwe druifjes

Bloemen, planten e.d.
Plaats reactie
FrenchBull19
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

blauwe druifjes

Bericht Geplaatst:

een paar fotos van mn favoriete bloempjes. blauwe druifjes. met mijn 50mm gemaakt in combi met een close up filter.

f1
Afbeelding

f2
Afbeelding

f3
Afbeelding

exif:
1/125s
f/2.2
iso200
Moubs
Lid
Lid
Contacteer:

blauwe druifjes

Bericht Geplaatst:

Ben er niet weg van, zit naar mijn mening erg veel ruis op;)
Lein
Lid
Lid
Contacteer:

blauwe druifjes

Bericht Geplaatst:

Ik zou ze inderdaad nog even door een ruisfilter halen. Verder vind ik het mooie platen hoor!
Henry
Lid
Lid
Geslacht: Man

blauwe druifjes

Bericht Geplaatst:

Compositie van 1 spreekt mij van deze drie het meest aan :)
De rode vlek in de achtergrond van 1 spreekt mij aan de andere kant het minst aan :S
De scherptediepte van 3 vind ik ietsje te krap
FrenchBull19
Lid
Lid
Contacteer:

Re:

Bericht Geplaatst:

Moubs schreef:Ben er niet weg van, zit naar mijn mening erg veel ruis op;)

je hebt nu al meerdere malen aangegeven dat je niet weg bent van mijn fotoos ;) dus als je geen tips hebt hoef je van mij niet te reageren :)

en voor de rest :
vond de ruis niet storen vndaar dak het liet zitten !! de groene kleur heft het naar mijn mening wel op :)

en wat die rode vlek is :O .. geen idee:O
FrenchBull19
Lid
Lid
Contacteer:

blauwe druifjes

Bericht Geplaatst:

De scherpte zit er wel hoor alleen meer Dan dit kan me 50 mm in combi met close up filters niet
Lein
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Re:

Bericht Geplaatst:

FrenchBull19 schreef:

je hebt nu al meerdere malen aangegeven dat je niet weg bent van mijn fotoos ;) dus als je geen tips hebt hoef je van mij niet te reageren :)

Ik zie in het commentaar van moubs toch echt wel een tip en dat is dezelfde als die van mij, iets met ruis.... :D Jij wil de ruis zelf laten zitten omdat hij je niet stoort, dat is prima natuurlijk. Ikzelf denk dattie zonder ruis net wat rustiger en meer 'af' oogt. :D
Henk47
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Re: blauwe druifjes

Bericht Geplaatst:

Voor mij mag er iets meer scherptediepte in zitten, zodat tenminste één druif er helemaal scherp op komt? Wat vind je zelf van die suggestie?
Moubs
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Re:

Bericht Geplaatst:

Lein schreef:
FrenchBull19 schreef:

Ik zie in het commentaar van moubs toch echt wel een tip en dat is dezelfde als die van mij, iets met ruis.... :D Jij wil de ruis zelf laten zitten omdat hij je niet stoort, dat is prima natuurlijk. Ikzelf denk dattie zonder ruis net wat rustiger en meer 'af' oogt. :D

Ik bedoel het ook niet verkeerd ;)
de foto's staan hier om beoordeeld te worden en dat doe ik.
Ik geef aan dat er té veel ruis op zit.
Hier kun je iets mee doen idd, en de volgende keer proberen die ruis te vermijden ;)
Succes :) :up
FrenchBull19
Lid
Lid
Contacteer:

blauwe druifjes

Bericht Geplaatst:

vond het nou niet bepaald opbouwende kritiek ;) zou het zelf anders hebben verwoord ;)

wat betreft de ruis hier kan ik mn instellingen op aan passen,

en de scherpte, zou ik moeten gaan werken met een statief of rijst zak om hem scherper te krijgen met deze combi :) uit de hand is het erg moeilijk in deze combi :O maar daar valt aan te werken !

anyway bedankt !
Jo
Lid
Lid

Re:

Bericht Geplaatst:

FrenchBull19 schreef:en de scherpte, zou ik moeten gaan werken met een statief of rijst zak om hem scherper te krijgen met deze combi :) uit de hand is het erg moeilijk in deze combi

Het maken van macro's of macro-achtige foto's is niet gemakkelijk.
Als je een aantal aanpassingen moet doen om überhaupt al close op het voorwerp te kunnen komen, moet je m.i. niets aan het toeval overlaten.
Dan zou ik zonder meer met een statief gewerkt hebben.
Maar het is ook zo dat je met een echte macro toch wel wat fraaiere foto's kunt produceren.
Met het werken van voorzetlenzen, filters oid krijg je altijd verminderde kwaliteit.
Je kunt ook proberen om met een set tussenringen te werken.Met deze hulpstukken kom je dicht op het voorwerp zonder dat het de optische werking van je objectief beïnvloedt.
Het moeilijke hiervan is echter de scherpstelling: je hebt maar een zeer beperkt focusgebied.
Maar je krijgt interessante resultaten en het is zeker de moeite waard. Een set ringen kost ca €90,-

Dan je foto's:
1: De rode kleur vind ik minder passen. Qua compositie heb je twee van de druifjes niet volledig in je kadering meegenomen. De scherpte en de scherptediepte zijn imo niet optimaal

2: Omdat het druifje nog veel te onrijp is, gaat het m.i. te veel op in de weelde van de groene bladeren

3: Voor mij compositorisch de mooiste uit deze serie, maar jammer van de ruis, de onscherpte en het (voor mij) te geringe scherpteverloop!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!!!

Jo ;)
AJL
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Uw eerste trosje druifjes mag helemaal scherp zijn om goed te zijn, dat is het nu niet :dk
sho man
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

ik vindt de foto's niet echt lekker kijken.
#1 wat ik minder vindt aan deze foto is de rode vlek, de hoeveelheid ruis, de blauwe vlek rechts onder en de compo kan ook beter de top van het rechtse trosje mist nu meest linkse trosje mag er van mij af staat er maar half op. Het enige trosje wat er mooi op staat is niet in het schepte gebied.

#2 ook hier weer de ruis snap niet goed waar die vandaan komt, heb je hem erg moeten ophalen qua belichting? want iso 200 mag toch wel ruis vrij zijn. Erg veel groen en weinig druifjes het groen met de beschadiging en zwarte vlek vraagt meer aandacht dan de BD. Het onscherpe groen voor de onderkant rechts in de blauwe druif stoort ook. Scherpte is redelijk echter niet helemaal op de juiste plek of iets te ondiep. BD s nu niet helemaal scherp zie topje van de druif.

#3 te veel ruis en te weinig scherpte kan je veel meer uithalen.

gewoon nog een keer doen en dan iets meer scherpte diepte en letten op storende factoren en ruis vermijden of verwijderen

hoop dat je er iets aan hebt

groet Sieger
Plaats reactie

Terug naar “Flora”