The boy and his dog+ UPDATE

Mensen in alle vormen en maten
Plaats reactie
ArtenCo
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Afgelopen zondag met mijn zoon en een vriendje naar Nuelle gegaan voor een shoot met de boys en Zoë. Het was een geweldig, gezellige, leerzame middag, waarin de modellen zich onder het geweld van de fotografen goed staande hielden. Van Nuelle hebben jullie al enkele beelden gezien. Ik kan niet achterblijven en zal twee foto posten.

1. Afbeelding

2.Afbeelding

Gezien de vorige foto's heb ik me toch weer op zwart-wit geconcentreerd. Ben benieuwd of dit nu beter gaat, met de adviezen van de andere topics in mijn achterhoofd.

3.Afbeelding
Laatst gewijzigd door ArtenCo op 19 nov 2014 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Nuelle
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Contacteer:

Re: The boy and his dog

Bericht Geplaatst:

Het is "the boy and my dog" :rof :rof :rof
We hadden een top middag! Ieder z'n eigen ding aan het doen geweest en eigen ideeën vooraf bedacht. Hadden we afgesproken hoor. :angel :) Ik met de modellen en ArtenCo de kans om relaxed te spelen met het licht. Mijn hele huiskamer verbouwd tot studio. Ik zie nu wel dat ik misschien toch iets meer met jou bezig had kunnen zijn. :blush Ik zie dat het licht niet helemaal goed staat en ondanks dat je met F/6 fotografeerde (tenminste dat zei je als ik het me goed herinner) zie ik dat er erg veel scherpte op de achtergrond ligt. Door de omzetting zie je daardoor elk oneffenheidje erop. Ik zie nu ook pas dat je een groothoek mee had?
Als ik heel eerlijk ben vind ik de omzetting niet zo heel mooi... Er zijn veel vlekken ontstaan, ook in de egale huid van de modellen. Sorry voor al deze kritiek punten...
Zoë heb je perfect weten vast te leggen!! Goed werk Conny want dat is niet makkelijk!!
En de zelf boys met de hond is ook echt leuk geworden!!
Frans
Lid
Lid
Geslacht: Man

Bericht Geplaatst:

Vind dat je wel heel streng bent voor Conny.
Vind het 2 prima foto's met voorkeur voor de tweede vanwege de betere connectie tussen modellen.
__Erik__
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Ik volg Frans, twee prachtige platen met 3 mooie modellen :good2
Fotosmurf
Moderator
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Beide mooie platen en ik ga ook voor de tweede. :up
AJL
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ik volg ook Frans
Nuelle
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Is niet mijn bedoeling streng te zijn. Sorry! Ik weet wel dat ArtenCo graag straight forward tips en kritiek krijgt.
Misschien is het een idee om in de nabewerking in lagen te werken en dan eerst aan de gang te gaan met de achtergrond. As je die helemaal naar je zin hebt dan neem je de boys en hond onder handen. Je kunt hem wel al omzetten maar het fine tuning doe je dan pas per onderwerp. En dan koppel ik achtergrond even los van het hoofd onderwerp. Ik heb gemerkt dat je dan soms betere resultaten met het geheel krijgt. Je kunt dan eerst de achtergrond iets egaler maken namelijk. In het papier zitten wat kreuken die je dan ook glad kan strijken.
Enne, nogmaals, de foto's zijn erg leuk!! Mijn voorkeur is trouwens ook de tweede.
ArtenCo
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Streng, hard aanpakken.....ik kan er wel tegen hoor. (Ben geen watje!)

Realiseer je wel Nuelle dat ik nu voor de derde keer met lampen werk. Ik sta nog ergens aan de trapje onderaan wat dat betreft. Jij bent daarin een stuk verder. Probleem? Helemaal niet....kunnen we van leren. Ik begrijp je kritische noot dan ook wel. Ik zal de opnames nog eens bekijken en wellicht op een andere manier bewerken. Mss komt het dan tot een ander resultaat.
Henry
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ik kan Nuelle wel volgen in haar eerste reactie, maar zeker ook Frans.
En daarmee kom ik toch tot de conclusie dat dit helemaal geen slechte portretten zijn en dat je wellicht met de tip van Nuelle in haar tweede reactie er in de nabewerking nog iets meer uit kunt halen. :)
Nuelle
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Ik realiseerde me dat inderdaad te weinig ArtenCo... Ik heb jouw fotowerk nogal hoog staan en ik heb echt veel bewondering voor je foto's. Dan vergeet ik steeds dat je niet gewend bent met de lampen te werken. :blush Het ziet er zo natuurlijk uit als je bezig bent!! De foto met Giel met de schaatsmuts bijvoorbeeld. Die is zo mooi, daar kan ik van leren! Daar zie je niet dat je dit niet gewend bent...
Nogmaals, het is niet aan mij om jou, of wie dan ook hard aan te pakken en ik vind het ook niet leuk als dit zo over komt omdat dit juist absoluut mijn intentie niet is. Jij maakt prachtige platen en daar kijk ik juist met bewondering naar!
ArtenCo
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Nuelle schreef:Ik realiseerde me dat inderdaad te weinig ArtenCo... Ik heb jouw fotowerk nogal hoog staan en ik heb echt veel bewondering voor je foto's. Dan vergeet ik steeds dat je niet gewend bent met de lampen te werken. :blush Het ziet er zo natuurlijk uit als je bezig bent!! De foto met Giel met de schaatsmuts bijvoorbeeld. Die is zo mooi, daar kan ik van leren! Daar zie je niet dat je dit niet gewend bent...
Nogmaals, het is niet aan mij om jou, of wie dan ook hard aan te pakken en ik vind het ook niet leuk als dit zo over komt omdat dit juist absoluut mijn intentie niet is. Jij maakt prachtige platen en daar kijk ik juist met bewondering naar!

Geeft niets hoor Nuelle, het is het enthousiasme dat je soms nekt....Je feedback heeft ertoe geleidt dat ik nog eens een andere bewerking op de foto heb losgelaten. Mss is dat wel beter, in ieder geval is deze een stuk pittiger..
Deva
Lid
Lid

Re: The boy and his dog+ UPDATE

Bericht Geplaatst:

Bij foto 1 en 3 is er volgens mij een belangrijk stuk rechter achterpoot van Zoë verloren gegaan en de billen van de jongeman lijken te zweven.
Foto 2 vind ik erg mooi behalve de rechterarm die ongelukkig dun overkomt.
Plaats reactie

Terug naar “Portretten”