De 5D Mark II is trouwens ook een mooie camera. Enig minpuntje is dat er Canon voor staat

sjinouck schreef:d700 is ook een dijk van een toestel, maar overstappen lijkt me een dure grap, zeker als je bedenkt, dat je met dit soort camera´s behoorlijk goede lenzen nodig hebt..

josj schreef:sjinouck schreef:d700 is ook een dijk van een toestel, maar overstappen lijkt me een dure grap, zeker als je bedenkt, dat je met dit soort camera´s behoorlijk goede lenzen nodig hebt..
een d700 is heel goed met de iets mindere ojectieven ,de pixeldichtheid is beduidend lager als bij een 7d.
)
) bijvoorbeeld..

dan wordt het helemaal gekkenwerk..
)

duckie schreef:Een slechte fotograaf zal alleen makkelijker op technisch vlak geholpen worden om zijn of haar onkunde te verdoezelen!

en niet over ISO. Daarnaast hebben grotere receptoren minder last van oververhitting en geven derhalve onder dezelfde omstandigheden een betere signaal ruis verhouding.
vergeten we soms waarom professionals kiezen juist voor Nikon of Canon. 

)
Henry schreef:Tja... goed glaswerk....
Is eigenlijk veel belangrijker dan een goede body.
Maar als je dan toch die goede body eerst wilt aanschcaffen en later misschie wel dat goede glaswerk. Is dat dan helemaal verkeerd? Nee, natuurlijk niet!
Het mooiste is natuurlijk van beide goed spul, maar dan beje ook enige duizenden euro's verder...
)

(en een koffertje met allerlei glaswerk-lekkernijtjes..)

Tja... er worden voor allerlei zaken oneigenlijke argumenten gebruikt. Denk aan de aanschaf van bijvoorbeeld een nieuwe TV, IPad, auto, espresso apparaat, gsm, racefiets, schoenen, kleding, tasjes, etc. etc. Maakt het wat uit? Nee natuurlijk niet. Als je door deze argumenten voor jezelf de aankoop verantwoord, dan vind ik het allemaal best. Net zoals mensen de behoefte hebben om de bevestiging te zoeken dat een bepaalde aankoop een juiste aankoop was geweest. Let maar eens op. Als je een nieuwe auto hebt gekocht dan vallen al die soortgelijke modelletjes je op de rijksweg plotseling veel meer op. Kennelijk heeft een mens toch de behoefte aan die erkenning...duckie schreef:...Als je goed leert fotograferen, de technische kant dan kun je zelfs met een 1D of een D1 nog steeds goede foto's maken. Jij trekt het, zoals velen om een aanschaf van een zeer mooie camera goed te praten, wat niet hoeft, recht met je kunt op ISO3200 of 6400 nu foto's schieten....
Een hoge iso-waarde is in mijn ogen zeer zeker geen garantie voor een mooie foto. Het niet kunnen omgaan met bijvoorbeeld een reportageflitser is voor mij geen reden om dan maar te vluchten in de hogere iso-waarden. Foto's gemaakt met flitslicht of een combinatie van flitslicht en omgevingslicht kunnen namelijk ook heel mooi zijn...duckie schreef:...Wat jij beschrijf dat je groeps foto's maakt met ISO3200 is al raar, maar je verhaal gaat over goedbelichten...

)